péntek, augusztus 12, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
EWC - 🇯🇵 Suzuka 8h
🇬🇧 Brit Superbike - Thruxton 1
KezdőlapMotoGPDovizioso: Biztosan nem fogok 2023-ban versenyezni

Dovizioso: Biztosan nem fogok 2023-ban versenyezni

Nem nagy meglepetés, de Andrea Dovizioso kizárta, hogy a 2023-as szezonban a MotoGP-ben folytassa.

- Hirdetés -

Miután 2020 végén búcsút intett a Ducatinak, majd az Apriliával tesztelt, Dovizioso tavaly szeptemberben tért vissza a MotoGP-hez a Petronas (ma már RNF) Yamaha csapatánál, szerette volna az a formáját hozni, amit 2012-ben, amikor hat dobogós helyezést ért el a Tech3 szatellit M1-esével.

Azonban amíg a Yamaha regnáló bajnoka, Fabio Quartararo ismét a világbajnoki tabella élén áll, a gyári támogatású márkatársak, Franco Morbidelli és Dovizioso a 19. és a 22. helyen állnak a tabellán.

- Hirdetés -

Dovizioso mindig is világossá tette, hogy nem folytatja, ha nem tud versenyképes lenni, és mivel az idei szezonban eddigi legjobb eredménye egy tizenegyedik hely, és csupán két további pontszerző pozíció, így nem kétséges mi fog történni 2023-ban.

“Az biztos, hogy nem fogok versenyezni” – mondta Dovizioso a MotoGP.com-nak. “Mindig is azt mondtam, ha nem vagyok versenyképes, nem akarok itt lenni.

“Szóval nincs okom rá. Különösen 20 év után. Soha nem próbáltam helyet szerezni a jövő évre.

“Teljesen nyugodtan állok hozzá. Tavaly már fél évet kihagytam a versenyzést. Már teszteltem [a visszavonulást], szóval nincs ezzel semmi bajom” – viccelődött az olasz.

Dovizioso nem akárki a paddockban, hiszen 24 nagydíjgyőzelmet (15 a királykategóriában, a Honda és a Ducati színeiben) és 103 dobogós helyezést (62 a MotoGP-ben a Honda, a Yamaha és a Ducati színeiben) szerzett azóta, hogy 2001-ben a 125 köbcentis kategóriában szabadkártyával debütált.

2004-ben megnyerte a 125 köbcentis bajnoki címet. Ezután kétszer volt második a 250-es kategóriában, emellett háromszor is második lett a királykategóriában Marc Márquez mögött.

A 2002-es 125GP-s újonc szezonját leszámítva Dovizioso korábban még soha nem végzett a nyolcadik pozíciónál hátrébb egy teljes világbajnoki szezonban, és csak egyszer, 2013-ban a Ducatival fordult vele elő, hogy dobogó nélkül zárt egy évadot.

“Az biztos, hogy nem szeretném így befejezni a szezont, mert nagyon jó érzés versenyképesnek lenni. Amikor úgy érzed, hogy igazán jó köridőket tudsz elérni, és jó helyezésekért harcolsz, ahogyan azt a múltban mindig is tettem” – mondta az olasz versenyző. “De soha senki nem tud mindent kézben tartani, és ez megtörténhet!”

Dovizioso szinte már az első köreitől kezdve hangoztatta az M1-essel kapcsolatban, hogy a motor szűk teljesítményablakának köszönhetően csak egyfajta vezetési stílus lehet hatékony, mégpedig amit Quartararo tökéletesen ki is használ.

“Úgy gondolom, hogy a Yamaha ebben a pillanatban elég szokatlan. Nagyon jó érzésed van, nagyon jól tudod irányítani a motort és nagyon jól tudsz fékezni, de van néhány más elem, ami nem annyira jó”mondta Dovizioso.

“Ha nem úgy motorozol, mint Fabio, akkor nagyon nehéz versenyképesnek lenni. Ha Fabio nyer, annak oka van. Tehát ez azt jelenti, hogy van lehetőségünk gyorsnak lenni. De ha a többi versenyző panaszkodik, mint az elmúlt években, az azt jelenti, hogy nincs több lehetőség arra, hogy versenyképesek legyünk, mint a múltban.

„Például az, ahogyan [Morbidelli és én] motorozunk, teljesen ellentétes. Franky minden alkalommal nagyobb [dőlés] szöget használ, hosszabb ideig. Nem fékez keményen. Ő teljesen ellentétes velem. De az eredmény nagyon hasonló. És amikor csak egy motor van [az élen], az azt jelenti, hogy talán csak egyféleképpen lehet versenyképesnek lenni.

“Ha most megnézzük, az összes japán [gyártó] küzd” – tette hozzá Dovizioso. “Ha megnézed, hogy ki nyerte megint a bajnoki címet, akkor általában japánok, de mi most csak egy [versenyzőről] beszélünk, és ez mindig a versenyző és a motor közötti összhang kérdése.

“De ha megnézzük, a második versenyző [a Yamahánál és a Hondánál] nagyon messze van [az elsőtől]. Ez szerintem azt jelenti, hogy a motor alapja egy kicsit nehéz és egy kicsit különleges. Az elmúlt nyolc évben a Honda volt ez, most pedig szerintem a Yamaha. Ahogy szerintem talán az Aprilia is.

„Szerencsére 2012-ben versenyeztem [a Yamahán], mert ha nem tettem volna, mindenki azt mondaná, hogy ‘á, a Yamahával nem lehetsz versenyképes’. De ez nem igaz, más okból – mert a MotoGP megváltozott, a motor megváltozott, a versenyzők megváltoztak, és máshogy kell motorozni.

“Rengeteg ok van, és ha mindent összeraksz, akkor az történik, amit most megélek.”