kedd, szeptember 27, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park sprint
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 3.verseny
KezdőlapMotoGPAz új sikán a hétvégén debütál Spielbergben

Az új sikán a hétvégén debütál Spielbergben

A MotoGP-versenyzők biztonságának növelése érdekében Spielbergben 2-es kanyarban egy sikánt építettek, amelyet az Osztrák Nagydíjon használnak majd először. A MotoGP versenyzőinek a véleménye megoszlik ezzel kapcsolatban.

- Hirdetés -

Augusztus 19. és 21. között a MotoGP a spielbergi Red Bull Ringen vendégeskedik, ahol mindhárom géposztály versenyzői először találkozhatnak az új elrendezéssel a 2-es kanyarban. A 2020-as spielbergi MotoGP-futamon Franco Morbidelli és Johann Zarco veszélyes bukásait követően a versenyzők és a hivatalos szervek szorgalmazták a nagy sebességű 2-es kanyar átépítését, majd a FIM-mel, a Dornával és az FIA-val egyeztetve egy sikánt terveztek, hogy biztonságosabbá tegyék az érintett kanyart és a 3-as kanyarba való fékezést.

Az Osztrák Nagydíj pályájának hossza a Münzer sikánnal együtt 4,348 kilométer – az új sikánnal 30 méterrel hosszabb lett az aszfaltcsík. A tervezésért a neves versenypálya-fejlesztő Hermann Tilke felel.

- Hirdetés -

A KTM versenyzője, Miguel Oliveira üdvözölte a változást: “A kanyarok kombinációja pontosan az, amit mi, versenyzők kértünk. A 3-as kanyart nagyon le akartuk lassítani, és a sikán a legjobb módja ennek”.

A világbajnoki tabella második helyezettje, Aleix Espargaró szintén fontos lépésnek tartja a sikánt a pályabiztonság növelése felé: “Nem néz ki rosszul, korábban sokkal veszélyesebb volt a pálya. Biztonsági szempontból jó irányba ment a módosítás. De végső soron csak a helyszínen tudjuk megítélni a helyzetet, távolról az ilyesmit mindig nehéz megítélni.”

Enea Bastianini kevésbé volt lelkes a változtatás miatt: “Szerintem a sikánhoz még hozzá kell szokni, de előbb ki kell próbálnunk.” Tekintettel arra, hogy a Ducati versenyzőjének a Desmosedici GP21-es versenygépén elsősorban az egyenesekben erős, nevetve tette hozzá: “Az egyeneseket mindenesetre megrövidítették számunkra.”

A címvédő Quartararo azt is elmondta, hogy a sikán számára nem lesz segítség. “Mert a 3-as kanyar egy olyan kanyar volt, ahol mindig nagyon későn fékeztem.” Ennek ellenére előnyt lát az új pálya elrendezésében: “A sikán mindenképpen növeli a biztonságot.”