2022. december 03. 10:59
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPA Ducati változtat stratégiáján 2023-ra

A Ducati változtat stratégiáján 2023-ra

- Hirdetés -

A Ducati nagyban megváltoztatta idei stratégiáját, a 2023-as évben a VR46 és a Gresini nem kapja meg a legújabb specifikációt. Hogy miért? Ezt is elárulták.

2023-ban ismét nyolc Ducatis lesz a MotoGP rajtrácsán teljes munkaidőben, de a bolognai gyár kissé másképp áll hozzá a dolgokhoz. Jövőre ugyanis csak a Ducati Lenovo és a Prima Pramac Racing indul majd GP23-as Desmosedicivel. A Mooney VR46 Racing és a Gresini Racing teljes egészében GP22-es gépekkel fog rendelkezni.

Ez eltérést jelent a Ducati 2022-es flottájának összetételétől, hiszen a VR46-os Luca Marini jelenleg is a legújabb specifikációjú gépek egyikével versenyez. Ehelyett jövőre csak Francesco Bagnaia, Enea Bastianini, valamint a Pramac duója, Jorge Martin és Johann Zarco kap majd 2023-as specifikációjú versenygépet. Marini és Marco Bezzecchi, valamint a Gresini párosa, Fabio Di Giannantonio és Álex Márquez GP22-esekkel versenyzenek majd.

- Hirdetés -

A Ducati Lenovo csapatfőnöke, Davide Tardozzi Aragónban megerősítette a változást.

- Hirdetés -

“A VR46 és a Gresini is 2022-es specifikációjú lesz. Csak a Pramac versenyez olyan motorokkal, mint a gyári motorok” – nyilatkozta.

Bár a döntés meglepőnek tűnhet, Tardozzi szerint van rá egy teljesen logikus magyarázat. A szatellitcsapatok és fiatal versenyzőik életét akarják megkönnyíteni azzal, hogy olyan motorokat biztosítanak számukra, amelyekről már egy teljes szezonra elegendő adat áll rendelkezésükre.

“Úgy gondoljuk, hogy jobb, ha a másik két szatellitcsapat a jól ismert, sok adattal rendelkező motorra koncentrál. Ezzel hagyjuk, hogy a fiatalabb versenyzők jobban fejlődjenek a több adattal, ami sokkal könnyebb számukra” – érvelt.

Tardozzi megerősítette azokat a híreket is, amelyek szerint a Pramacnak jövőre új csapatfőnöke lesz, mégpedig az a Gino Borsoi, aki jelenleg a Moto3-as világbajnokságot vezető GASGAS Aspar csapatnál dolgozik.

“Ez igaz”jegyezte meg.

“Úgy gondolom, Paolo Campinoti [a Pramac Group vezérigazgatója és a Pramac Racing csapatfőnöke] nagyon jó döntést hozott. Gino egy nagyon tehetséges és tapasztalt csapatfőnök, szóval nagyon-nagyon-nagyon boldogok vagyunk, hogy Ginót a csapatunkban üdvözölhetjük.”

A jelenlegi Pramac csapatvezető, Alberto Giribuola jövőjét még nem erősítették meg, bár a MotoGP rajtrácsán egy másik projekttel is kapcsolatba hozták. Ez azt bizonyítja, hogy még ha a versenyzői piac épp csak kezd elcsendesedni, a furcsa szezonnak még nincs vége.