2022. december 03. 09:47
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPAleix Espargaró: 100%, hogy megnyertem volna a versenyt

Aleix Espargaró: 100%, hogy megnyertem volna a versenyt

- Hirdetés -

Aleix Espargaró meg van győződve arról, hogy a Japán Nagydíjon a győzelemért küzdhetett volna. Ehelyett lemaradt a pontokról, miután a csapata hibázott.

Aleix Espargaró a 6. rajtkockából indulva második MotoGP-győzelmét célozta meg Motegiben, de erre már a rajt előtt elszállt minden esélye. A bemelegítő kör alatt az RS-GP-jén problémák adódtak az elektronikával, így a spanyolnak ki kellett állnia a bokszba és felpattannia a második motorjára.

Mi történt?

- Hirdetés -

“Hibát követtek el, és nem távolították el az üzemanyag-takarékos mapping-et, amellyel nem lehet 5000-es fordulatszám fölé menni. ‘Eco-Map’-nak hívjuk, amivel üzemanyagot spórolunk.” – magyarázta a láthatóan csalódott Espargaró.

- Hirdetés -

“Viszont ezzel a motor nem megy gyorsabban 100 km/h-nál. Én a bemelegítő körön voltam. A bemelegítő körön mindent megpróbáltam, de nem sikerült. Ezért a bokszban lecseréltem a motort. A második versenygépre lágy hátsó gumi volt felszerelve, és én nem tudok azzal a gumival menni, ezt már az elejétől fogva tudtam.”

“Nagyon ideges voltam, és sok hibát követtem el. Szóval úgy döntöttem, hogy a pályán maradok, hogy megvárjam a piros zászlót vagy valami hasonlót, de ez nem történt meg.”

Talán a zsúfolt naptár is szerepet játszott abban, hogy az Aprilia csapata hibázott? A csapat Aragóniából egyenesen Motegibe utazott.

“Nem, nem hiszem.” – legyintett a 33 éves veterán.

“Én is fáradt vagyok, mindenki fáradt, de ez a munkánk. Ez a hiba bárhol előfordulhat. Ez egy nagy hiba, egy hatalmas hiba, ilyesmi nem történhet meg – de emberek vagyunk. Mi is egy csapat vagyunk, és megpróbálok nyerni Thaiföldön.”

Mi lett volna lehetséges a probléma nélkül?

“Győzelem, 100 százalék. Ez volt az első hétvége, amikor egyáltalán nem ültem fel a második motorra, természetesen az időjárás miatt. Utálom a lágy gumit, az elmúlt három versenyen soha nem használtam, még a kvalifikáción is szenvedek vele. Meggyőződésem, hogy a közepes gumival és a másik motorommal 1:45-ös időn belülre tudtam volna menni, ezért nagy kár.”

Elszalasztottam egy nagy esélyt. Ha Fabio és Pecco az első és második helyen végeztek volna, az rosszabb lett volna a bajnokság szempontjából, de nem lettem volna ennyire dühös és szomorú. Nagyon szomorú vagyok, mert tudom, hogy ma gyorsabb voltam náluk – ez pedig nagyon ritka.”

“Hogy őszinte legyek, inkább most hazamennék a családommal, de ez a munkám. Úgyhogy visszatérek a bokszba. Nem érdekel a világbajnokság, csak nyerni akarok Thaiföldön. Most csak ennyi van a fejemben.”