2022. december 03. 11:10
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPRivola: Ezt tényleg elszúrtuk

Rivola: Ezt tényleg elszúrtuk

- Hirdetés -

Az Aprilia csapat botlása Motegiben Aleix Espargarónak a világbajnoki címért folytatott küzdelemben való felzárkózás lehetőségébe került. Massimo Rivola szeretné levonni a tanulságokat a hibából.

“Tényleg elszúrtuk.” – erősítette meg Rivola, de ugyanakkor hangsúlyozta:

“Ez emberi hiba, megtörténhet. A mi feladatunk, hogy megértsük, miért történt ez – két szempontból: Először is, egy, a repülőgépekéhez hasonló eljárás létrehozása, kettős és hármas ellenőrzéssel. Aztán azt is megnézzük, hogy néha nem bonyolítjuk a dolgokat, és talán egyszerűbb módon csináljuk őket.”

- Hirdetés -

Néhány rajongó és megfigyelő már akkor is megkérdőjelezte, hogy miért van szükség egy ilyen öko-térképre egy MotoGP-motoron – Aleix Espargaró szerint ez megakadályozza, hogy a motor meghaladja az 5000-es fordulatszámot vagy a 100 km/h-t -.

- Hirdetés -

“A mi feladatunk, hogy a végletekig menjünk. Ahogyan az is, hogy ezt biztonságos módon tegyük. Többet nem nagyon lehet erről mondani.”

“Egyszerűen kár volt.” – tette hozzá az Aprilia Racing vezérigazgatója.

“Egyrészt szerencsénk volt, mert a srácok, akikkel küzdünk, nem szereztek sok pontot. Másrészt viszont nagyon jó irányba terelhettük volna a bajnokságot számunkra. Szerintem Aleix legalább a dobogó közelében vagy azon a helyen végzett volna – figyelembe véve, hogy a számára rossz gumikon teljesítette a versenyt.”

“Ezt nagyon nehéz megemészteni, de remélem, hogy ez még éhesebbé tesz minket Thaiföldre, hogy megpróbáljunk nyerni Buriramban – még akkor is, ha tudjuk, hogy ez nem a mi pályánk. De Motegi sem feltétlenül a mi pályánk volt. Jack kivételével, aki vasárnap tényleg más munkát végzett, a többiek olyan tartományban voltak, ami elérhető volt. Azt hiszem, ha jó pozícióból indulunk, akkor Aleix jó helyezést érhetett volna el.”

Maverick Viñales végül hetedik lett.

“Maverick nem volt elégedett a közepes gumival. Úgy éreztük, hogy ez volt a legjobb választás. Aleix számára az lett volna, de neki talán nem. Ha ilyen körülmények között nem sokat tudsz tesztelni, akkor ez egy kicsit szerencsejáték. Mint mondtam, ilyen szinten vagyunk.”

“Azt mondanám, hogy mindannyian hozzászoktunk ehhez a munkához. Nem vagyunk kezdők. Ha arra gondolok, hogy egy hétvégén [2023-ban] két futamot is rendezünk, ez csak még több tapasztalatot jelent majd. Tehát az eljárásnak még erősebbnek kell lennie. de ezt jelenleg nem látom problémának. Azt sem szeretném, ha azt gondolnánk, hogy nyugodtak vagyunk, mert eddig jó szezont produkáltunk. Nem ez a lényeg. Igaz, hogy nem vagyunk hozzászokva ahhoz, hogy valami nagyon fontos dologért harcoljunk, de nem is ez a lényeg. Ez egy emberi hiba, ami sajnos előfordulhat. Én sem akarok a balszerencséről beszélni. Ez arról szól, hogy jól csináljuk a dolgokat.”

“Ezért az Aprilia csapat felelőssége, hogy tanuljon a hibából és gondoskodjon arról, hogy ez ne forduljon elő még egyszer.” – tette egyértelművé Rivola.