2022. december 03. 11:01
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPQuartararo: Minden a versenytempón múlik

Quartararo: Minden a versenytempón múlik

- Hirdetés -

A világbajnokságot vezető Fabio Quartararo az ötödik helyre kvalifikálta magát szombaton. Elégedett, és egyben csalódott a francia versenyző.

“Elégedett vagyok az edzésünkkel, de csalódott vagyok a helyezésem miatt. Futottam néhány nagyon erős kört, de ez sosem elég.” – sóhajtott Quartararo.

“Ami a versenytempót illeti, jól állunk, mert a negyedik szabadedzés megmutatta, hogy hosszabb távokon viszonylag kíméletesen tudok bánni a gumikkal. A ritmusom erős, csak a kvalifikáció miatt vagyok frusztrált.” – ismételte meg.

- Hirdetés -

A ravasz Marc Márquezzel ellentétben Quartararo nem próbálta meg elkapni egy másik versenyző szélárnyékát, és egyedül teljesítette a kvalifikációt.

- Hirdetés -

“Minden alkalommal, amikor egy másik versenyző mögé kerülök, kipörög az első kerék. Ez azt jelenti, hogy tíz másodpercet veszítek, az első gumi veszít a hőmérsékletéből, és nem működik optimálisan, amikor újra támadni akarok. Ezért nem is próbálkozom ezekkel a taktikákkal.” – magyarázta a francia.

“Furcsa verseny lesz, mert minden versenyzőnek gondjai vannak a gumikopással. Phillip Island az egyik legnehezebb pálya ebből a szempontból. A kanyarokban fel kell gyorsulnom, és a kanyar kijáratáig fel kell hoznom a sebességet, ami természetesen még nagyobb terhelést jelent a hátsó gumikra. Nem sokat számít, hogy a lágy, a közepes vagy a kemény keveréket használod, mert a lágy keverékkel az elején gyorsabban tudsz menni, de a tapadás hamarabb csökken, és a verseny későbbi szakaszában lassabb leszel. A végén az a versenyző lesz az élen, aki a legjobban kezeli a gumikat. Viszonylag magabiztos vagyok, mert jó a tempónk. Konzervatívan bánok a gumikkal. Erősnek érzem magam.”

“Mindegyik motor kanyarodási viselkedése nagyon hasonló, és a lágy gumik jobb tapadása miatt mindenki hatalmas kanyarsebességgel hajt. Ráadásul a világ legjobb versenyzői egyesülnek ebben az géposztályban. Ezért minden a versenytempón múlik.”