2022. december 03. 10:47
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPA Ducati vezetősége nem volt boldog Bagnaia és Bastianini csatája miatt

A Ducati vezetősége nem volt boldog Bagnaia és Bastianini csatája miatt

- Hirdetés -

A Ducati számára az idei szezonban 2007 óta az első MotoGP-világbajnoki cím megszerzése a tét, amihez közel állnak. A bolognaiak ezért is voltak feldúltak Bastianini Bagnaia elleni küzdelme után.

A MotoGP világbajnokság utolsó előtti fordulója a sepangi pályán ismét bőven szolgáltatott beszédtémát, hiszen a Gresini-Ducati versenyzője, Enea Bastianini nem sokat foglalkozott Pecco Bagnaia és a Ducati bajnoki esélyeivel.

A Lenovo-Ducati berkein belül még a tévénézők is heves vitáknak lehettek tanúi a boxfalnál Gigi Dall’Igna vezérigazgató, Paolo Ciabatti sportigazgató és Davide Tardozzi csapatfőnök között.

- Hirdetés -

A futam után Ciabatti és a Bastianini menedzsere, Carlo Pernat között hangos vitára lett figyelmes a speedweek.com stábja. A 8 ducatis versenyző a rajtrácson nagy segítséget jelenthet egy egyéni vb-cím megszerzéséhez, azonban hátrányként is szolgálhat, hiszen versenyzőik egymástól vesznek el pontokat.

- Hirdetés -

Teljesen érthető volt, hogy a Ducati vezetősége csóválta a fejét. Bastianini és Bagnaia már Le Mans-ban is összecsapott, Pecco akkor bukott. Misanóban ismét heves csata volt közöttük, amit a Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali akkor egyértelműen kritizált. Pernat ezek után még a győzelmi bónuszt is követelte pártfogoltja, Bastianini számára. Bastianini esetében is teljesen érthető, hogy saját érdekeit tartja szem előtt, hiszen matematikailag neki is volt még esélye a bajnoki cím megnyerésére. Hogy mi a helyes ebben az esetben? Arról nyilván megoszlanak a vélemények. Az az egy biztos, hogy a Ducati számára nyilvánvalóan a bajnokság ezen szakaszában már Bagnaia támogatása a legfontosabb.

Sepangban Fabio Quartararo a futam után azt mondta, hogy remélte, hogy a nevető harmadik lesz. “Figyeltem a párharcot az élen, és drukkoltam Eneának” – mondta a francia.

A SPEEDWEEK.com a verseny után találkozott Paolo Ciabattival egy interjú erejéig.

Paolo, nem túl gyakran fordul elő, hogy Gigi Dall’Igna elhagyja kényelmes főnöki székét a boxban, és a boxfalhoz jön. Sürgős megbeszélésre volt szükség?

“Ez volt az a pillanat a versenyen, amikor úgy gondoltuk, hogy az élen folytatott küzdelem talán túl kockázatos lenne, figyelembe véve, hogy mi történt az imént, és mi volt a tét.

Szóval azon gondolkodtunk, hogy milyen stratégiát válasszunk. Mert Pecco számára túl fontos volt, hogy ne csak nyerjen, de ne is vállaljon felesleges kockázatot. Enea pedig, mint tudjuk, mindig nagyon agresszívan közelít. És egyszerűen nem akartuk, hogy megismétlődjön a Le Mans-i baleset.”

Már Misanóban is voltak megbeszélések Carlo Pernattal a kemény küzdelem után a célban. Mutattál ma Bastianininek kódolt boxutca jelzést, vagy beszéltél a Gresini csapatával?

“Nem, úgy döntöttünk, hogy nem teszünk semmit, mert ha Bezzecchi megelőzte volna Quartararót, akkor kötelező lett volna Peccónak nyernie. Ha Fabio a 4. helyen végzett volna, akkor Peccóval megnyertük volna a bajnokságot. “Bez” 0,8 másodpercen belülre került Quartararóhoz képest, de aztán visszaesett. Ezért úgy döntöttünk nem avatkoztunk be.”

Mit tudott Carlo Pernat mondani Bastianini védelmében? Hogy a világbajnoki harmadik helyért küzd Aleix Espargaró ellen?

“Egy versenyző-menedzser mindig megpróbálja a maximumot kihozni a helyzetből anyagilag – a versenyzője javára.”

De Enea harmadik világbajnoki helye ebben az esetben mellékes, amikor a Ducati 15 év után először nyerheti meg az egyéni világbajnokságot?

“Fontos, mert presztízst jelent, és pénzt is, mert bónusz is jár hozzá. De amikor az egyik dolog sokkal fontosabb, mint a másik, akkor fontossági sorrendet kell felállítani.”

Mit vársz most a valenciai döntőtől?

“Ha jól emlékszem a helyzetre: ha Fabio Quartararo nem győz, akkor a világbajnokság a mi javunkra dől el. Ha Quartararo második helyen végez, Pecco a bajnok, még akkor is, ha nem szerez pontot.

Tavaly Valenciában három Ducati indult a rajtrács első három helyéről, és a versenyen Bagnaia, Martin és Miller révén mindhárom dobogós helyet megszereztük.

Tudjuk, hogy ez egy olyan pálya, amely a motorjainknak és a versenyzőinknek fekszik, és nem feltétlenül Quartararónak és a Yamahának, akik 2021-ben az ötödik helyen végeztek. Szóval nem hiszem, hogy szükségünk lenne csapatutasításra. Elég, ha egy Ducati nyer.”

Akkor most már nyugodtan aludhatsz a következő két hétben?

“Természetesen jobban, mint a malajziai utazás előtt. Mert 14-ről 23 pontra növeltük az előnyünket. Fabio most abban a helyzetben van, hogy mindenképpen nyernie kell Valenciában, és remélni, hogy Pecco pontok nélkül fejezi be a versenyt. Matematikailag ez lehetséges, ahogy Lin Jarvis mondta a futam után. 2017-ben Andrea Doviziosóval hasonló helyzetben érkeztünk a döntőbe, mint most Fabio – és elveszítettük a bajnoki címért folytatott harcot Márquezzel szemben.”