2024. április 18. 19:17
KezdőlapMotoGPPernat: Normális esetben Bastianini megpróbált volna egy előzési manővert az utolsó körben

Pernat: Normális esetben Bastianini megpróbált volna egy előzési manővert az utolsó körben

Carlo Pernat, Enea Bastianini menedzsere megvédte pártfogoltját a malajziai futam után.

Nem ez volt az első alkalom, hogy Bastianini menedzsere, Carlo Pernat és a Ducati managementje között éles vita alakult ki, hiszen a Gresini Racing csapat versenyzője már többször megnehezítette a világbajnokság jelenlegi éllovasának versenyét.

Bastianini ugyan a Gresini csapatban szerepel, de gyári szerződése van a Borgo Panigale-val, és a tiszteletdíját a Ducati fizeti. Ennek ellenére a 24 éves olasz szeret ragaszkodni ahhoz, hogy a saját érdekeit helyezze előtérbe, ami érthető is.

Éppen ezért a Sepang GP-n a saját (bár csekély) bajnoki esélyeit tartotta szem előtt, valamint a világbajnoki harmadik helyet tűzte ki célul. A malajziai második helyezésével egy pontra megközelítette Aleix Espargarót, aki a világbajnokság harmadik helyén áll.

A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti a futam után hangos szóváltásban világossá tette Pernati szémára hogy Bastianininek a nagy egészet, azaz Bagnaia bajnoki címét kellene szem előtt tartania.

„Két különböző dologról van szó” – magyarázta később Carlo Pernat a SPEEDWEEK.com-nak adott interjúban. „Enea még mindig oda akar érni a harmadik helyre a bajnokságban. Ez volt a célja ma, és ugyanez lesz a célja két hét múlva Valenciában is. Ha a Ducatinak vannak kívánságai Eneával kapcsolatban, akkor garantálniuk kell Eneának és nekem a harmadik világbajnoki helyért járó bónuszt.”

„Mostanra igen, egyértelmű, hogy Enea a győzelemért mehet Valenciában, mert egy esetleges Ducati győzelem végleg megakadályozza Fabiót és a Yamahát a címvédésben” – mondta Pernat.

Pernat, aki olyan versenyzőket is menedzselt már, mint Capirossi, Simoncelli és Iannone, valamint a Moto2-es győztes Tony Arbolino üzleti ügyeit is intézi, szintén megjegyezte: „Enea 43 ponttal volt lemaradva Bagnaia mögött a világbajnokságban Sepang előtt, és még 50 pontot kellett volna szereznie. Ha Bagnaia és Quartararo ma pont nélkül maradt volna, akkor Valenciára megmaradt volna a bajnoki esélye.”

Pernat tehát megérti, hogy Bastianini miért motorozott motiváltan. Amikor azonban a futam közepén tapadási problémák jelentkeztek Enea motorján, az olasz lelassított, és az utolsó öt körben Bagnaia-val körözött.

„Normális helyzetben Enea megpróbált volna egy előzési manővert az utolsó körben. Talán katasztrófa lett volna, nem tudom. De nem vállalta be ezt a kockázatot. Ezért kérjük most a Ducatitól a világbajnoki harmadik helyért járó bónuszt, még akkor is, ha végül csak negyedik lesz a világbajnokságban. Ez biztos!”

A Ducati a következő napokban még tárgyalásokat folytat erről a témáról, mondta Pernat.

„Bagnaia előnye most 23 pont Fabio előtt, aki nagyon erős, bár nem tudom elképzelni, hogy Valenciában az első háromban végezzen” – mondta Carlo Pernat. Alapvetően két verseny zajlik jelenleg. Bagnaia Quartararo ellen és Bastianini Aleix Espargaró ellen. Most a pénzről van szó. A Ducatinak mindenképpen garantálnia kell a pénzt a világbajnoki harmadik helyért. Mert a különbség a negyedik helyért járó bónuszhoz képest jelentős.”

„Nem csak a Ducati szerződésről van szó, hanem olyan szponzorokról is, mint az Alpinestars, a Red Bull, a KYT és kisebb adományozók. Ha nem leszünk harmadikak a világbajnokságban, mert Enea itt a célban Bagnaia érdekeit vette figyelembe, akkor rengeteg pénzt veszítünk.”

Carlo Pernat sok éven át dolgozott versenymenedzserként olyan cégeknél, mint a Cagiva és az Aprilia. „A gyáraknál mindig az egész tortát menedzseltem, de mindig felosztottam a azt. Ha a Ducati megnyeri a világbajnokságot, amit reméltem, talán a szponzor Lenovo több pénzzel járul hozzá. A Ducatinál még mindig nem akarják megosztani a tortát?”