2022. december 01. 18:17
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPMotoGP szabályváltozások 2023-ra

MotoGP szabályváltozások 2023-ra

- Hirdetés -

A MotoGP szezonzáró hétvégéjén Valenciában összeültek megvitatni néhány szabálypontot. A változások már életbe is léptek, de mivel az idei szezonnak vége, így érdemben 2023-tól lehet vele számolni.

Félbeszakított és újraindított futamok

  • ha nem sikerült legalább 3 kört teljesíteni, és az újraindítás sem lehetséges, akkor azt a versenyt érvénytelennek kell tekinteni, és nem osztanak pontokat
  • amennyiben a teljesített versenytávok összege (csak azt számolják bele, ahol legalább 3 kört megtettek) nem éri el az eredetileg kiírt táv felét, akkor félpontokat osztanak
  • 50% feletti versenytáv teljesítése esetén teljes pontok járnak
Forrás: MotoGP Media

Új sportszabályzat

A sprintfutamos MotoGP hétvégék bemutatásakor az is kiderült, hogy az eddigi megszokottal ellentétben a három szabadedzésből csak a két pénteki fog számítani a Q2-be kvalifikáláskor. A két kisebb kategóriánál viszont marad a megszokott rend, mindhárom szabadedzést beszámítják az időmérő előtt. Emellett eltörölték a versenyigazgatóságnak azt a jogát, hogy saját hatáskörben eltekintsem attól, ha egy versenyző nem tesz eleget a 105%-os szabálynak. A MotoE-ben viszont ez továbbra is megmarad a kevesebb szabadedzés miatt.

Technikai szabályok

A sprintversenyeken megengedett maximális üzemanyagtank-kapacitás 12 liter. Azt viszont a csapatokra bízzák, hogy egy kifejezetten erre a célra épített tankot használnak, vagy alternatív megoldásokkal csökkentik az eredeti tartály méretét. Ezen kívül egyéb rendelkezések várhatóak még például az üzemanyag környezeti hőmérsékletére is.

- Hirdetés -

Miután a királykategóriában a San Marino-i Nagydíjon az egyik motorról letört egy alkatrész, ahogy a rázókővel találkozott, ezért a motorok alján lévő légterelőnek a korábbi 15 milliméter helyett ezentúl legalább 35 milliméterre kell lennie a talajtól.

Forrás: MotoGP Media
- Hirdetés -

A féktárcsákra vonatkozó szabályokon is szigorítottak. Ennek értelmében a megerősített karbonszálból és üvegszálból készült tartók nem engedélyezettek, kizárólag magnéziumot és alumíniumot használhatnak. A benzintartály anyagára is változott az előírás. Ezentúl a tanknak acélból, vagy alumíniumból kell készülnie. Azonban nem tiltják az imént említett összetevők hozzáadását növelve a biztonságot.

A védőfelszerelésekre is szigorúbb előírások vonatkoznak. Miután több esetben is láthattunk menet közben szétnyílt cipzárt a bőrruhákon, ezért a gyártókkal egyeztetve a jövőben egy új eljárással kell rögzíteni. Ettől a megoldástól terhelés hatására sem nyílhatnak szét a bőrruhák. A sisakok homologizációja is azt a célt szolgálja, hogy még biztonságosabbak legyenek. Itt egy olyan hosszútávú stratégiát dolgoztak ki, mely szerint 2025-ig a az 1-es, és a 2-es típusú besorolást is elfogadják, 2026-tól viszont kizárólag az újabb, 2-es típusút.