2023. február 07. 12:14
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPValóban a Yamaha visszaesésének köszönhető Pecco Bagnaia bajnoki címe?

Valóban a Yamaha visszaesésének köszönhető Pecco Bagnaia bajnoki címe?

Paolo Ciabatti, a Ducati sportigazgatója visszatekintett az olasz gyártó fenomenális teljesítményére. Bagnaia bajnoki címe azonban a Yamaha júniusban kezdődött gyengeségének is betudható?

A Ducati Corse-nak 15 évet kellett várnia a következő MotoGP versenyzői világbajnoki címre, miután Casey Stoner 2007-ben megnyerte azt. Most azonban arra számíthatunk, hogy az az öt versenyző, aki a 2022-es szezonban az első 9-ben végzett, 2023-ban is az élre áll és nyer.

“Idén megvoltak a megfelelő versenyzőink és motorunk a bajnoki cím megnyeréséhez” – kezdte Paolo Ciabatti.

“Pecco megérett erre, ezt ő maga is elismerte, a szezon második felében egyértelműen javult az összhang közte és a motor között. Most már kétségtelenül nagyon gyors tud lenni bármilyen pályán. Nem vehetjük figyelembe a tavalyi szezon első néhány versenyét, mert akkoriban a GP22 még nem volt tökéletes versenymotor. A jerezi futamtól kezdve azonban mindig az élen volt és a győzelemért küzdött. Persze, ott voltak nullázások is. Barcelonában igazán peches volt. A silverstone-i GP előtt 66 pontos volt a lemaradása Fabio Quartararo mögött. Egy kis szerencsével akár mindössze hat pont is lehetett volna akkor…”

“Hittünk a bajnoki esélyeinkben, mert tudtuk, hogy Pecco egy kivételes versenyző. Úgy véltük, ha jól végezzük a dolgunkat, a bajnoki cím megszerzése nagyon nehéz ugyan, bármi lehetséges. Augusztusban még Aleix Espargaró is bőven esélyes volt. Kiváló teljesítményt nyújtott, úgy tűnt, hogy tökéletes ezen a motoron. Ugyanakkor Fabiótól nem várhattunk sok hibát, hiszen a szezon első felében nagyon egyenletes versenyeket futott.”

“Az volt a tervünk, hogy Peccóval mindig a dobogón végezzünk, és minden esélyt megragadjunk a győzelemre. Ha nem volt esélyünk erre, akkor a második vagy harmadik helyen akartunk végezni. Mindenáron el akartuk kerülni a további nullázásokat.”

Fabio Quartararo azonban az utolsó tíz világbajnoki futam alatt csak egy dobogós helyezést ért el – Sepangban a 3. helyet.

A Ducati és Bagnaia okosan és példásan kihasználta ezt a gyenge szakaszt. Az olasz 184 pontot gyűjtött az utolsó 10 futamon, Quartararo csak 76-ot.

Amire azonban senki sem számított a szezon elején, hogy Enea Bastianini a Gresini csapatból több fejfájást okoz majd a Ducati főnökeinek és Bagnaiának egyaránt.