2023. február 07. 12:06
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGP"Hosszabb távon nem ideális 8 Ducati a rajtrácson"

“Hosszabb távon nem ideális 8 Ducati a rajtrácson”

Bár létszámban nem, arányaiban még több Ducati fogja uralni a MotoGP kategóriát 2023-ban. Idén a 24 motorból 8-at adtak a bolognai márkától, jövőre viszont a két Suzuki kiválásával a konkurencia lett kicsit még kisebb. Ez egyben azt jelenti, hogy hat gyártó helyett már csak öt lesz. Összesen tehát 2 Yamaha, 4 Honda, 4 KTM, 4 Aprilia, és változatlanul 8 Ducati. A Dorna érdeke viszont alighanem az, hogy mindenhol egy gyári és egy szatellit csapat is dolgozzon. A Suzuki kiválásával ezt az idealizált rajtrácsot már nem lehet összeállítani, hiszen az 5 gyári és 5 privát csapat együttesen még csak 20 motort jelentene. A szabályzatban 24-ben maximálták a létszámot, de még ezt a 22-t sem szeretnék csökkenteni.

Forrás: MotoGP Media

A Ducati esetében a 3 szatellit csapaton lehetne csökkenteni, emiatt a Gresini, vagy a VR46 részéről logikus lenne egy Yamahára váltás a jövőben. Míg e két csapattal csak 2022-től, addig a Pramac csapattal szinte a kezdetek óta tart az együttműködés. Ott a két versenyző is gyári technikát kap, és még fejlesztőmunkát is aktívan végeznek. Rossi hosszú Yamahás pályafutása miatt eddig is logikus lett volna, hogy a csapata is a hangvillásoknál legyen, ám az RNF (korábbi nevén Petronas) csapat csak most váltott Apriliára, míg a VR46 szerződése 2024 végén jár csak le.

“Szerződésünk és kötelességünk van a VR46-tal, és ez 2024 végéig tart is. Azt nem tudom megjósolni, hogy utána mi fog történni, az még egyelőre nyitott kérdés.” – mondta ezzel kapcsolatban Paolo Ciabatti, a Ducati sportigazgatója.

“Értem én, hogy nem ideális helyzet közép- vagy hosszú távon négy csapattal játszani. A másik oldalról viszont a Suzuki nem is tervezett szatellit csapatot indítani, amikor megegyeztünk a VR46-tal és a Gresinivel. Azóta pedig még rosszabb lett, hiszen gyári csapatként is visszaléptek. És talán az Aprilia sem volt még olyan vonzó ajánlat egy évvel ezelőtt, amikor a Gresini Racinggel megegyeztünk. A Yamaháról nem tudok mondani, csak hogy volt egy szatellit csapatuk, amelyet elvesztettek.”

Forrás: MotoGP Media

A Gresini csapat eredetileg két évet írt alá 2022 elején, viszont várhatóan ők is 2024 végéig hosszabbítanak. A Ducati 2022-es egyeduralma röviden: a 8 versenyzőből 7-en nyertek időmérőt, 6-an pezsgőzhettek valamelyik verseny után, és nem volt olyan dobogó, ahol legalább egy pilótájuk ne állhatott volna fel rá. A 20 futamból 12-t megnyertek, ebből 7-et a világbajnok Francesco Bagnaia, Enea Bastianini 4-et, Jack Miller pedig 1-et.