2023. január 30. 00:25
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPMir Valenciában úgy érezte, mintha a motorja fordítva lenne bekötve

Mir Valenciában úgy érezte, mintha a motorja fordítva lenne bekötve

Míg Álex Rins győzelemmel ünnepelte a valenciai szezonzárót a Suzukival, addig csapattársa, Joan Mir megszenvedett a GSX-RR-rel.

Mir túlságosan óvatos volt, megelőzte Francesco Bagnaiát ugyan a futamon, és igyekezett feljebb verekedni magát. Amikor azonban neve elkezdett ugrálni az időmérő képernyőkön, úgy gondolták, hogy egyszerűen transzponderprobléma van. Valójában komolyabb volt a baj, mivel a GSX-RR kanyarról kanyarra történő elektronikus beállítása – amely olyan területeket érint, mint a teljesítmény leadása, a kipörgésgátló és a motorfékezés – szintén nem volt szinkronban a versenypályával.

“Az utolsó három körben a motor elektronikája teljesen elszállt” – magyarázta Mir.

“Például a [gyors] első kanyarban, amikor elvettem a gázt, úgy kezelte a motor, mintha lassú kanyar lett volna. Aztán néhány kanyarban kipörgésgátló nélkül voltam, más kanyarokban meg túl sok volt. Szóval azt hiszem, keveredtek a különböző kanyarok beállításai, és ez egy nagy káosz volt.”

Mir elismerte, hogy megnőtt a kockázata annak, hogy megismétlődik a hatalmas osztrák bukása, amely a pletykák szerint egy technikai probléma miatt történt, és amely miatt négy futamot hagyott a spanyol.

“Ezért volt egy kicsit veszélyes, és emiatt vesztettem pozíciót, de legalább elmondhatjuk, hogy ennek ellenére is be tudtuk fejezni a futamot.”

Végül 7,7 másodperccel maradt el Rinstől, aki megnyerte a szezonzárót.

A következő szezonban a Hondára vált, viszont jócskán a Top10-en kívül végzett RC213V bemutatkozása alkalmával a valenciai verseny utáni teszten.

 

Sourcecrash.net