2023. február 07. 12:01
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGP„Nem túl okosak” a MotoGP versenyzői egykori kollégájuk szerint

„Nem túl okosak” a MotoGP versenyzői egykori kollégájuk szerint

Cal Crutchlow elárulta, ő nem szezonokra, hanem futamokra kötött szerződést, ami a sprintversenyek miatt jövőre jól jönne neki. A Yamaha tesztpilótája hozzátette, régebben jobban feküdt volna neki a formátum.

2023-ban minden eddiginél megterhelőbb szezon következik a MotoGP-ben. Egyrészt 21 nagydíjhétvégét fognak rendezni, ami rekordot jelent, helyenként ráadásul rendkívül sűrű lesz a versenynaptár, és ha ez nem lenne elég, akkor a sprintfutam bevezetésével még több feladatuk lesz a versenyzőknek, illetve a gyártóknak és a csapatoknak.

A formátum lényege, hogy nemcsak vasárnap, hanem szombatonként is lesz verseny, melynek során körülbelül feleannyi kört tesznek meg, mint egy nappal később. A jelen állás szerint jövőre már csak a Yamaha tesztpilótájaként tevékenykedő Cal Crutchlow is kifejtette álláspontját erről, és elmondta, hogy aligha a motorosoknak lesz a legnehezebb dolguk.

El sem tudom képzelni a huszonegy futamot, amit jövőre teljesíteni fognak, nagyon kemény lesz – nyilatkozta. – Őszintén szólva mindig úgy gondoltam, hogy a versenyzőkkel a lehető legjobban bánnak, úgyhogy mindenki másnak hosszú lesz az út, fogalmazzunk így, különösen a sprintversenyek miatt,”

Ám a pilótáknak sem egyszerű a helyzetük, és nem kizárt, hogy konfliktusba is keverednek.. Erről Enea Bastianini menedzsere, Carlo Pernat beszélt nemrég, aki kifejtette, hogy a versenyzők extra bónuszt akarnak a sprintfutamokért, ám a gyártók erről hallani sem akarnak. A háromszoros futamgyőztesnek erről is megvan a maga véleménye, még ha nem is feltétlenül gondolja teljesen komolyan.

Hatalmas balhé van készülőben a MotoGP-ben?

Nem túl okosak a pilóták, igaz? – tette fel a költői kérdést. – Szezonokra szerződnek, de most kétszer annyi versenyük van, illetve valamivel több [forduló]. Én mindig futamokra írtam alá, mert az ember sosem tudhatja, mi fog történni. Azonban ez fordítva is működik, ha törölnek egy viadalt, akkor elvehetnek némi pénzt. De komolyan, ahogyan mondtam, nehéz lesz a jövő év, és nem csak a versenyzőknek.”

Felmerül a kérdés, hogy az érintettek mennyire örülnek a hosszú és sűrű versenynaptárnak. Crutchlow úgy véli, hogy valamilyen szinten figyelembe vették ezeket az igényeket, de úgy voltak vele, hogy mindenki pótolható, és ha kell, akkor könnyedén pótolják is. Azt is elárulta, hogy szerinte mennyi az ideális futamszám.

Ha valaki nem elégedett, mindig lesz más, aki átveszi a munkáját – magyarázta. – [A csapatoknak] nem okoz nehézséget, hogy olyan embert találjanak, aki szerelő, szakács vagy a vendéglátásban dolgozó személy akar lenni. Tudják, hogy mindig találhatnak mást, ha valaki nem akarja elvégezni a munkát, és ez még a motorosokra is igaz. Személy szerint úgy gondolom, hogy [a 21 forduló] túl sok, és azok a versenyzők, akiknek családjuk van, szintén nehéznek tartják. Azoknál, akik fiatalok és nincs barátnőjük, más a helyzet. Én magam úgy vélem, hogy tizennyolc nagydíj elég.”

Az idén Andrea Dovizioso helyére beugró pilóta hozzátette, ha 30 futamból állna a menetrend, arra is lenne jelentkező minden szinten. Másokhoz hasonlóan ő is megemlítette a Forma-1-et, ahol még ennél is több futamhétvége van, de hangsúlyozta, hogy ott nem egy stábbal dolgoznak a csapatok, vagyis nem akkora a terhelés.

Bár Crutchlow 2020-ban bejelentette visszavonulását az aktív versenyzéstől, tavaly és idén is be kellett ugrania. Jövőre úgy néz ki, hogy marad neki a tesztpilótai szerepkör, így csak kívülről fogja figyelni a sprintfutamokat, amelyeket nem élvezne, és nem csak azért, mert még megterhelőbbé teszik az idényt.

Hat évvel ezelőtt igen, most nem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Olyan vagyok, mint a jó bor, a verseny előrehaladtával leszek egyre gyorsabb. Régebben nagyon gyors köröket tudtam futni, de most nem megy. Nem tudom tartani a lépést a kölykökkel, egy körön nagyszerűek.” Igaz, azt is elmondta, hogy azért meg tudná oldani a feladatot, hiszen nagyjából annyi éles kört kellene megtennie, mint egy időmérőn.