2023. március 22. 01:30
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPTúl sok a Ducati ─ az Aprilia versenyfőnöke intézkedéseket követel az ügyben

Túl sok a Ducati ─ az Aprilia versenyfőnöke intézkedéseket követel az ügyben

Több mint egy éve beszélnek arról, hogy a MotoGP-ben kiegyenlítetlenek az erőviszonyok, hiszen a rajtrácson a nyolc Ducati mellett csak két Yamaha szerepel. Ezt a helyzetet a FIM, a Dorna és a többi gyártó is szeretné megváltoztatni.

A Mooney VR46 Racing csapatnak esze ágában sincs idő előtt lemondani a világ legversenyképesebb motorjáról. Előbb-utóbb, talán 2025-re a Ducatinak meg kell válnia a nyolc motorjától, de még hat versenygéppel is hatalmas fölényben lesz a többi gyártóhoz képest. Lin Jarvis nyíltan beszélt arról, hogy Valentino Rossi alakulatát el tudná képzelni a Yamaha szatellitcsapataként, de még semmi nem hivatalos. Massimo Rivola, az Aprilia vezérigazgatója azonban egyre inkább sürgeti az intézkedéseket:

„A MotoGP-nek nem szabadna egyetlen gyártóról szólnia. A rajtkockák majdnem felét egy márka foglalja el… Kompromisszumot kellene keresnünk.”

A MotoGP 2023-as szezonjában nyolc Ducati, négy Aprilia, négy Honda, négy KTM és csak két Yamaha indul. Razlan Razali RNF csapata nem fogadta el az Iwata gyártótól a második éves szerződéshosszabbítást, és inkább az Apriliával kötött szerződést, amely első alkalommal négy RS-GP-t indít majd. A Ducati elsöprő ereje azonban megmaradt, számszerűleg és minőségileg is. A korábbi F1-es menedzser intézkedéseket sürget, hogy ez a jövőben ne fordulhasson elő még egyszer.

Az Aprilia pilótája már a héten versenyezni fog

„Ha én lennék a Ducati helyében, betiltanék minden tesztelést” – viccelődött Massimo Rivola a Speedweek.com-nak adott interjújában.

„Nem szép látvány, hogy a Yamahának csak két motorja van. Ezért kérek egy egyértelmű szabályt arra vonatkozóan, hogy az egyes gyártók hány motorkerékpárral szerepelhetnek.”

Ráadásul már a 2027-2031-es ötéves időszakra vonatkozó technikai szabályokról is tárgyalni kell, és úgy tűnik, mindenki egyetért abban, hogy így vagy úgy, de korlátot kell szabni a motorok teljesítményének.