A hatszoros MotoGP-bajnok, Marc Márquez elmondta, miért nem használja rendszeren bokszutcai táblát a tesztelés során, és miért gondolja, hogy az aerodinamika „nem tesz jót a show-nak”.
Míg a legtöbb versenyzőnek van egy körszám a bokszutcai tábláján, hogy pontosan tartsák magukat a megadott 4-5 körös kifutáshoz, Marc Márquez gyakran jobban szereti a kör- és köridő-információ nélküli motorozás szabadságát.
„Egy teszten érzésből motorozom. Ha kimegyek a pályára és kipróbálok valamit, ami végül nem működik, miért kell mind az öt körön keresztül kint maradnom?” ─ jegyezte meg a spanyol versenyző a Crash.net-en.
„A dolgok kipróbálásához csak meg kell találnod a megfelelőt, nem a körök számát kell nézegetni. Rögtön érzed, ha valami nem működik, így időt takarítasz meg. Ha két kör után felismered, hogy valami nincs rendben, minek maradj kint még 3 kör erejéig? Semmi értelme.”
Stoner és Marc Márquez is jobb volt Rossinál? ─ a tapasztalt szakember szerint igen
Márquez kitért arra is, hogy a MotoGP-nek el kell döntenie, hogy a tiszta teljesítmény vagy a versenyakció a fontosabb.
„Egyre nehezebb követni egy másik versenyzőt, mert az aerodinamika sokat változtat a motor egyensúlyán, a motorozás módján és a fékezésen is. Láttuk az Apriliát és a Yamahát a hátsó szárnyakkal Portugáliában. A jövőre nézve az illetékeseknek meg kell találniuk a helyes irányt, ami szerintem nem ez. Én a tiszta versenyzést preferálom. A teljesítmény szempontjából persze, van jelentősége ezeknek az elemeknek, de úgy vélem, gyakran a show rovására megy.”
A MotoGP aerodinamikai szabályain valószínűleg nem lesz nagyobb változás a gyártók és a Dorna közötti következő ötéves szerződéses ciklusig, amely 2027-ben kezdődik.