szombat, június 25, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapMotorsportHardenduro-világbajnoki pontot szerzett Zsigovits Norbert

Hardenduro-világbajnoki pontot szerzett Zsigovits Norbert

Április 5-7. között került megrendezésre a 2022-es Hardenduro világbajnokság első fordulója Izraelben, a világ legmélyebb pontján, a Holt-tengernél. Zsigovits Norbert beszámolója.

Hardenduro világbajnokság Izrael: Egyből a mélyvízbe

- Hirdetés -

Sok-sok egyeztetés után, és néhány magyar, illetve izraeli szponzor segítségével sikerült nekem is eljutnom az első hardenduro versenyemre, amitől mindig is nagyon tartottam. Azonban nagyon vonzott ez a műfaj, hiszen itt tudok a legtöbbet edzeni a superendurora, és sokkal izgalmasabbnak tartom a klasszikus endurozáshoz képest ezt a műfajt. Ennek ellenére rettegtem, hiszen még sosem mentem hardenduro versenyen, majd egyből egy világbajnoki fordulón akarok indulni. Egyrészt féltem, másrészt azt gondoltam, hogy a verseny a legjobb edzés, és itt a legjobbaktól tudok tanulni.

A verseny 400 méterrel a tengerszint alatt zajlott, sivatagi, sziklás talajviszonyok mellett. A sziklák mellett a meleg nehezítette meg a dolgunkat, hiszen végig 40-45 fok volt. A motort egy helyi hobbistától kaptam kölcsönbe, egy gyári KTM EXC 300, ami le volt alacsonyítva, így a teleszkópok nem dolgoztak a legoptimálisabban, de nagyon örültem hogy kaptam motort és egyébként szuper volt a gép.

Hétfő délután értünk a helyszínre, igy egyből neveztünk, majd megszereltem a gumikat a versenyre. Az érkezésünk kicsit későire sikerült, hiszen kedden már verseny volt, így nem volt lehetőségem kipróbálni a motort. Ennek oka az volt hogy előtte hétvégén Tamásiban rendezték az Enduro EB-t és ott is indultam a szombati napon.

Kedden kezdődött a verseny. Először egy 40 perces endurokrossz hardenduro keverékű pályán kellett kvalifikálnom magam a superenduro elődöntőbe. Aránylag jól mentem, egyszer leesett a láncom, de igy is 16. lettem. A pályán 1-2 rész volt nehéz, de nagyon intenzív volt, végig figyelni kellett, és dolgozni a motoron, a kezem eléggé bedurrant. A superenduro elődöntő következett. Sajnos az már nem sikerült olyan jól, ott nagyon hátrányosnak éreztem a futóművemet, sokszor átfordultam és a láncom is leesett, igy nem sikerült a döntőbe jutnom. Ahogy végeztem megkezdtük a motorom szervizelését. Sajnos most édesapám nem tudott velem tartani a versenyre, igy az egyik barátommal, Bencével szervizeltük a motort, amivel nem volt gond, viszont igy kevés időm maradt a pihenésre. Este megfúrtam a hátsó mousset (tömör belső), mert kicsit keménynek éreztem, illetve mindent átnéztünk a szerdai prológra.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Norbert Zsigovits (@norbert.zsigovits) által megosztott bejegyzés

A második és a harmadik nap

A második nap egy órás hardenduro pályán zajlott a prológ. Az elején egészen jó tempót tudtam menni, jól vettem az akadályokat, nem akadtam meg sehol. Eközben egyre melegebb lett és nem volt 1 perc pihenő sem, az utolsó nehezebb feljárónál nagyon elfáradtam, ezért sokszor megálltam inni, és összeszedni magam fejben. A célom az volt, hogy biztonságosan érjek be a célba, ne törjem össze a motort és magamat se. Ez sikerült is. Igaz az eredmény nem sikerült olyan jól (29.hely), ennek ellenére elégedett voltam. Szerencsére időben végeztünk igy tudtam kicsit pihenni a csütörtöki napra.

Az utolsó nap következett. 75km hardenduro a hőségben. A rajt után gyorsan feltudtam jönni a 13. hely környékére és ott 6-7-en együtt mentünk, folyamatosan előzgettük egymást. A nehezebb feljárók elött általában megelőztek a rutinosabb versenyzők, mert nekem még kicsit gondolkodnom kellett, hogy mit, hogyan is kell csinálni, de sokszor jobban jártam igy, hiszen tudtam tanulni a többiek hibájából. Az első tankoló pontnál elkövettem azt a hibát, hogy nem tankoltam, igy utánna végig azon stresszeltem hogy vajon eljutok-e a következő szervízpontig. Ez visszavetett a teljesitményemen is, igy vesztettem pár pozíciót, de lehet igy volt ez jó, mert így legalább nem kapkodtam. Végül eljutottam a szervízpontig ami az 5. időellenörzőállomás volt. Onnan még tovább mehettem, viszont utánna nem sokkal lejárt a limitidő, igy nem engedték, hogy végmenjek a pályán.

15. helyen végeztem, igy 1 pontot szereztem a bajnokságban, aminek nagyon örülök. Azt gondolom ez egy hatalmas eredmény, igaz a szerencse is közrejátszott, de azt gondolom, hogy a maximumot hoztam ki magamból, és rengeteg új tapasztalatot gyűjtöttem. Szeretnék még tovább fejlődni és minél több Hardenduro VB-futamon indulni” – zárta gondolatait Zsigovits.

Varga Ákos
Varga Ákoshttps://p1race.hu
Valentino Rossin nőttem fel, és szerintem ő marad "A" kedvenc versenyzőm. De a MotoGP sem csak és kizárólag ő, hát még az egyetemes motorversenyzés világa! Gyárilag, az egyik végzettségem szerint olasz-spanyol szakos tanár vagyok, így be is tudjátok viszonylag könnyen lőni, merrefelé irányul alapvetően az érdeklődésem... :)