kedd, szeptember 27, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park sprint
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 3.verseny
KezdőlapMotorsportSuzuka 8H - ami a verseny mögött van

Suzuka 8H – ami a verseny mögött van

Tegnap lezajlott a 2022-es Suzukai 8 órás viadal. A győzelmet a direkt erre a versenyre létrehozott Team HRC alakulat szerezte meg, megelőzve a szintén erre a viadalra szánt Kawasaki Racing Team Suzuka 8H istállót, valamint az Endurance VB rendszeres indulóját, egyben címvédő világbajnokát, a Yoshimura SERT Suzukit.

- Hirdetés -

De most nem is magára a vesenyre koncentrálnánk: nézzük meg azokat a dolgokat és pillanatokat, amik nem képezték a versenybeszámoló részét, de mindenképp érdemes megemlíteni őket.

Életképek a futamról – és azon kívülről

Kezdésnek íme egy összefoglaló videó:

- Hirdetés -

A nézőknek kedveskedik egy kiállítás, ahol a korábbi győztes motorokat lehet megtekinteni:

Ez a boxutcai videó megmutatja a japán verseny sava-borsát. Van itt minden: poénkodás, cukiság, valamint csinos hostesshölgyek, akik hol népviseletet, hol miniszoknyát viselnek.

A futam előtt volt egy motoros felvonulás a pályán, ahol a biztonsági autó, egy Honda NSX is körözött a kétkerekűekkel:

A rajt előtti pillanatok:

A Suzuki számára nem indult jól a Suzukai 8 órás, mivel először Xavier Simeont, majd Sylvain Guintolit kényszerültek nélkülözni, majd az időmérőn is csak a 22. rajthelyet szerezték meg – ám végül mégis felállhattak a dobogóra. Ebben az is nagy szerepet játszott, hogy Gregg Black első osztályú rajtot mutatott be, nagyon sok versenyzőt leelőzve:

Mivel nagy a hőség, a versenyzők jeges fürdőt vesznek – ez lehűti a testüket, valamint a vérkeringést és az izomregenerálódást is segíti.

A teleizzadt bőrruhát pedig szárítóra teszik:

Aki olvasta a nevezési listát (kattintás után letöltés indul), az láthatta, hogy számos korábbi japán Grand Prix – és Superbike VB versenyző is elindult a viadalon. Az egyik volt közülük az 1997-ben 500-as VB bronzérmes Nobuatsu Aoki, akinek ez volt az utolsó versenye: a már 50 éves versenyző 2009-ben megnyerte a Suzukai 8 órást, azonban bejelentette, hogy az idei viadal után végleg szögre akasztja a bukósisakot. Az utolsó menete után előtörtek az érzelmek a boxban:

De ő a futamot megelőzően külön is elköszönt a közönségtől:

Az ő csapata, a Teramoto J-Trip Racing az összetett 18., a Superstock kategória 4. helyén zárta a versenyt.

A befutót szándékosan napnyugta utánra lövik be. A verseny nagy része nappal zajlik, de az utolsó órában már lemegy a nap, a befutó pedig már szürkületben történik. A célegyenesben a lelátón helyet foglaló nézők a kedvenc márkájuknak megfelelő színű lámpásokat kapnak:

Nemcsak a gyári csapatoké a világ – a privát suzukis S-Pulse Dream Racing így örült az összetett negyedik helynek:

A verseny stratégiai fontosságú hozzávalói: tankolóberendezés, ruhaszárító, gumikacsa.

Reméljük, ezek a képek segítenek az olvasóknak átérezni a legendás japán verseny, a Suzukai 8 órás hangulatát.

A világbajnokság állása a Suzukai 8 órás után

A Yoshimura SERT csapat nemcsak megőrizte, de növelte is az előnyét a pontversenyben ezzel a harmadik hellyel, az ezúttal tizedikként záró F.C.C. TSR Hondával szemben. A YART Yamaha lényegében elbúcsúzhat a bajnoki címtől, ahogyan a Suzukában nem induló TATI Beringer Racing is.
A Team HRC ezzel a győzelmével feljött a tabella 9. helyére – ám ők nem fognak a szezonzáró Bol d’Oron részt venni, így Kovács Bálint csapata, a jelenleg 10. helyezett Wójcik Racing Team előreléphet.

Szerkesztői megjegyzés: a Suzukai 8 órás helyzete kicsit hasonlít az 1950-es évekre, amikor az Indianapolis-i 500 mérföldes futam beleszámított a Forma 1-es világbajnokságba. Az európai versenyzők nem igazán utaztak el Amerikába, ahogyan az amerikai versenyzők sem indultak el az európai nagydíjakon. Itt is kicsit hasonló a helyzet: a VB állandó szereplői közül csak a legtehetősebbek engedhetik meg maguknak, hogy elinduljanak Suzukában – a japán csapatok jelentős részét meg nem igazán érdekli a világbajnokság, őket csak ez a futam vonzza (no meg náluk is jelentős anyagi kiadással járna az európai turné).

Íme az EWC géposztály bajnokságának első tíz helyezettje:

1 Yoshimura SERT Motul JPN SUZUKI 127
2 F.C.C. TSR Honda France JPN HONDA 104
3 YART Yamaha Official AUT YAMAHA 93
4 TATI Beringer Racing FRA KAWASAKI 75
5 BMW Motorrad WET BEL BMW 64
6 Team Bolliger SWI KAWASAKI 56
7 Team LRP Poland POL BMW 42
8 Viltais Racing Igol FRA YAMAHA 38
9 Team HRC JPN HONDA 35
10 Wójcik Racing Team POL YAMAHA 33

 

A következő futam

A kövektkező Endurance VB viadal egyben a 2022-es bajnokság zárófutama is lesz, amely egy igazi gyöngyszem: szeptember 17-18-án, a Paul Ricard versenypályán rendezik a 24 órás motorversenyek legpatinásabbikát, az idén 100 éves múltra visszatekintő Bol D’Ort. Ezen hazánk fia, Kovács Bálint is részt fog venni: