2022. december 07. 20:21
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotorsportSurányi Balu győztes élménye elektromos robogóval, 24 órán keresztül

Surányi Balu győztes élménye elektromos robogóval, 24 órán keresztül

A Hungarian Racing Engineering Team sajtóközleménye.

- Hirdetés -

24 órányi verseny, kimerültség, rossz fizikai állapot, győzelem. Ezekkel jellemezte először Surányi Balázs, a Hungarian Racing Engineering Team versenyzője, a hétvégi BSSW Totalbike24-et, az első 24 órás versenyt, amin elindult.

Mi is az a BSSW Totalbike 24?

Egy gyorsasági verseny, robogósoknak, akik csapatban, 24 órán keresztül folyamatosan versenyezve próbálják legyőzni egymást. 50 köbcentis, gyári robogókkal csak amatőr versenyzők indulhatnak. Hogy került oda mégis Balu? Idén kísérleti jelleggel, külön értékelésben elindítottak egy elektromos kategóriát is. Itt indulhattak licenszes versenyzők, hiszen számos olyan apró hátráltató szabályozás van, ami lassítja ezeket a járműveket (például akkumulátort a boxutcában nem, csak a kijelölt szervízzónában lehet cserélni). Balu a NIU Magyarország és Sebestyén Peti meghívására egy NIU NQi GT robogóval vett részt a kihívásban a NIU Magyarország Racing Team-mel, Sebestyén Peti, Somorjai István és Pinczes Róbert csapattársaként.

Fotó: Kőházy Tamás

Mert ez egy komoly kihívás, mind a versenyzőnek, mind a csapatnak, mind pedig a versenygépnek, hiszen mindannyiuknak folyamatosan a maximumon kell teljesíteniük. Fontos kiemelni, hogy míg rövid távon jobb nyomatékkal tud gyorsulni és számos előnnyel rendelkezik az elektromos robogó a benzineshez képest, addig azért hosszútávon, versenykörülmények között azért hátrányba kerül. 2 óra alatt volt, hogy Baluéknak háromszor is ki kellett állniuk, míg az üzemanyaggal jobban gazdálkodó benzines versenytársnak egyszer sem. „Ennek ellenére jó volt a tempónk és nagy élmény volt egy ilyen elektromos géppel menni. Személy szerint én nagyon szeretem ezt a technikát.” – értékelte Balu, aki benzines robogóval már nyert versenyt, igaz, nem 24 órásat.

Fotó: NIU Magyarország Racing Team
- Hirdetés -

Szabadedzés nem volt a verseny előtt, Balunak szerencséje volt, hogy a verseny előtti kedden ki tudta próbálni a motort, amivel utána hosszasan kellett versenyeznie, így már tudta, mire számíthat. Az időmérőn a második rajtkockát szerezte meg a csapat, amivel – érthető módon – teljesen elégedettek voltak. Balu sajnos a versenyt megelőző napokban betegséggel küzdött, ami a rajtig sem múlt el, hiába készültek teljes gőzzel edzőjével, Máriás Bencével, a pontosan kiszámolt szénhidrátok és az előre eltervezett regenerációs program ellenére is komoly feladat volt a rajt előtt Balut versenyképes állapotba hozni. Szerencsére ezt a feladatot olyan jól teljesítették a fiúk, hogy az első etapot megkezdő Balu, élete első le mans-i rajtja után egyből az élre állt az elektromos kategóriában! (Spoiler: a pozíciót végig sikerült is tartaniuk.)

- Hirdetés -

„A rajt után 40 perc motorozás, majd csere, átöltözés, mérlegelés után folyadék és tápanyag pótlás, regeneráció, alvás, illetve aludni próbálás, majd ébredés, újra mérlegelés, beöltözés, a megfelelő folyadékok és tápanyagok bevitele, végül újabb 40 perc a motoron. Ez így ismétlődött 160 percenként.” – összegezte az élményt belülről Máriás Bence, akinek Balu rengeteget köszönhet, hiszen az egész verseny alatt formában tartotta őt. „Sajnos egész verseny során nem éreztem jól magam.” – mondta el Balu a verseny után – „Az elején fájdalomcsillapító segítségével jó volt nagyjából minden, viszont a későbbiekben romlott az állapotom. Nagyon fájt a hasam és folyamatos hányinger, olykor fejfájás gyötört. De a lényeg, hogy végigcsináltuk és nyertünk, együtt csapatként. Máriás Bence nélkül nekem nem sikerült volna, köszönöm Bence minden befektetett idődet!”

Fotó: NIU Magyarország Racing Team

„Az éjszakai motorozás volt a legnagyobb élmény számomra, az éjjeli versenyzés. Ilyen körülmények között még sosem motoroztam, nagyon izgalmas volt!” – mesélte a HUMDA támogatását élvező Balu. – „Legnehezebbnek fizikailag számomra reggel 7 óra körül volt, nagyon rosszul voltam, hasfájás, fejfájás, komoly rosszullét, akkor sajnos egy menetet ki is kellett hagynom. Mentálisan a legrosszabb pillanatok viszont éjszaka voltak, amikor a hideg, vizes ruhát fel kellett venni, az borzasztó volt!” – borzongott bele az emlékbe egy nap után is. – „Gratulálok a mindenkinek, főleg a csapattársaimnak!”

Fotó: NIU Magyarország Racing Team

Máriás Bence nagyon szemléletesen írta le számunkra az éjszaka nehézségeit. Beszámolóját elolvasva mindenki beleélheti magát a küzdelem nehézségeibe: „Az első néhány etapban még célokkal és motivációkkal teli a hangulat, próbálnak minél több előzést bemutatni, gyorsan motorozni, de amikor hajnal 5-kor már sokadjára hangzik el az a mondat, hogy “Balu ébredj, fél óránk van!” és már sokadjára kell belebújni a hideg és vizes bőrruhába, sokadjára kell átélni azt, hogy a test tiltakozik, az agyad csak a túlélésre játszik, akkor jön a lélek, ami mindent felülír, és magadért, a csapatodért tovább csinálod. Nagy gratuláció a csapattársaknak is, akik szintén elképesztő munkát végeztek, és akik segítették Balut akkor is, amikor már mindenkinek a legnehezebb volt.”

Mi is gratulálunk mindenkinek, külön Baluéknak a nagyszerű teljesítményhez és csapatmunkához!

A BSSW Totalbike24 végeredménye itt tekinthető meg.

Balu következő versenye, immár újra Supermotoval, augusztus utolsó hétvégéjén lesz, Németországban.

- Hirdetés -
SourceHRE Team