hétfő, június 27, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapSuperbikeA Pirelli jóváhagyta az új abroncsok bemutatását a Superbike-ban

A Pirelli jóváhagyta az új abroncsok bemutatását a Superbike-ban

A Superbike világbajnokság hivatalos gumiszállítója, a Pirelli új abroncscsodával rukkolt elő, nevezetesen az SCQ-val, ami várhatóan megfelel majd a Superpole – és a sprintversenyek követelményeinek.

- Hirdetés -

Eddig az úgynevezett SCX típusú gumi volt a Superpole versenyek legfontosabb kelléke, azonban a 10 körös futamok rendre megviselték őket még úgy is, hogy alapjáraton hosszabb versenytávra voltak tervezve. Az olasz gumiszállító új szériája elméletileg ki fogja küszöbölni az említett problémát, emellett kizárólagos Superpole gumivá válik majd. Az SCQ modellt már 2021 végén tesztelték, nagyrészt pozitív visszajelzést kapott az abroncs, a BMW volt egyedül elégedetlen, így a csapat más gumit kért.

A Pirelli Motorsport igazgatója Giorgio Barbier a következőket jegyezte meg az új abroncstípussal kapcsolatban, szavait a Crash.net idézi:
„Leginkább 2022-re tervezünk, főleg a Superpole-ra és a Tissot Superpole versenyre. A korábbi gumi tulajdonságai is fellelhetőek az új SCQ abroncsban, így képes lesz kibírni a 10 körös versenytávot ugyanúgy, mint elődje 2 évvel ezelőtt. Jelenleg az SCX úgy van kifejlesztve, hogy bármely körülmények között használható, így valami újra is szükség van. Tavaly decemberben már teszteltünk csomó első abroncsot, és viszünk újakat is a portimaói tesztre. Úgy gondoljuk, az eddigi és a portimaói tesztek elegendő információval szolgálnak majd az első aragoni versenyhez, Assenhez, sőt talán még Estorilhoz is. Ez lesz a tavaszi gumi, amit Európában használni fogunk, a nyári melegre majd keresünk másik opciót. A legfontosabb feladat az lesz az elkövetkező szezonra nézve, hogy megvizsgáljuk, hogyan működik az SCQ elöl, és ugyanúgy előrébb tudjunk lépni, mint a tavalyi tesztek során, melyek az utolsó európai futamokon zajlottak.”

Fotó: World Superbike Media