2024. április 27. 04:10
KezdőlapSuperbikeSzéles választékot biztosít a Pirelli Magny Cours-ban

Széles választékot biztosít a Pirelli Magny Cours-ban

Három új gumikeveréket szállít a Pirelli a hétvégén a franciaországi fordulóra, kettőt száraz pályára, egy pedig az esős időjárás esetére.

A 2022-es Superbike Világbajnokság második fele kezdődik meg most hétvégén. A hetedik forduló és a Pirelli francia fordulója a magny-cours-i pályán már itt van közvetlenül előttünk. A nyári szünet után a küzdelem a címért újraindul. A versenyzőknek új dinamikával kell szembenézni, mivel a Pirelli – a bajnokság egyetlen hivatalos gumiszállítója – új variációkat visz a hétvégén az ikonikus francia helyszínre.

A gumiválaszték

Ami az új abroncsokat illeti, ezen a hétvégén minden szem az első kerékre szegeződik. A Pirelli a teljesen új B0570 specifikációjú első abroncsot (SC1A) viszi, amely rengeteg első tapadást kínál. Ezen felül ideális kombináció lesz az SCX vagy SCQ hátsó abroncsokkal. Ez a gumiabroncs kiemelkedő szerepet játszott a legutóbbi barcelonai nyári teszten. A legtöbb csapatnak és versenyzőnek elnyerte a tetszését, de azt állították, hogy ez az SCQ első megfelelője. Maximális teljesítményt és jó tapadást kínál, de nem tartós hosszú távon. Szintén az első abroncsok repertoárjában szerepel a jól ismert standard SC1 és a fejlesztett SC1 A0674 (SC1B). Utóbbi 2022-ben hat futamot nyert. Nedves időjárás esetén egy új esőgumi is előkerül, az SCRD, amelyet úgy terveztek, hogy vizes körülmények között és alacsony pályahőmérsékleten nagyobb tapadást nyújtson.

A fejlesztés azonban nem csak az első gumikra koncentrálódik, Magny-Cours-ban debütál az új SCX hátsó abroncs is, amelynél tovább folytatódott a keverék fejlesztése, amelyek az idei szezonban Misanóban kezdődtek – a gumiabroncs a fejlesztett SCX B0800 (SCXA) nevet viseli majd. Az SCX ezen új specifikációja mellett létezik majd a standard SCX és a standard SC0 is. A mosti forduló után az SCQ abroncs visszatér a Superpole-ra és a sprintversenyre.

A Pirelli előzetes értékelése

A Pirelli motorkerékpár-versenyzési igazgatója, Giorgio Barbier a fordulóra vonatkozó választékról kifejtette: „Magny-Cours-ban folytatjuk a fejlesztési munkánkat, miközben mindig garantáljuk, hogy a versenyzők választhatják a standard megoldásokat, vagy azokat, amelyeket már nagyon jól ismernek. Az új abroncsok, amelyeket idehozunk, valójában a korábbi, más fordulókon már tesztelt variációkkal kapcsolatban kapott visszajelzések és új megoldások eredménye is.

„A hátsó SCX opció esetében például megpróbáltuk egyetlen abroncsban egyesíteni azokat a tulajdonságokat, amelyeket a versenyzők a júliusban Misanóban tesztelt két megoldásnál értékeltek. Az új lágy első ehelyett abba az irányba megy, hogy még lágyabb abroncsot kínáljon. Így nagyobb tapadást tud garantálni, hogy ellensúlyozza a lágyabb hátsó opciókat. Ha nem esik az eső, ami Magny-Cours-ban soha nem zárható ki, akkor láthatjuk az elért eredményeket. Érdekes lesz figyelemmel kísérni a francia bajnokságból érkező szabadkártyások teljesítményét is, akiknek ez alkalommal lehetőségük lesz arra, hogy jobban megismerjék a gumiabroncsainkat.”

Ha a teljes kiosztást nézzük, az elejére hat darab új SC1A abroncs kerül, míg nyolc darab SC1B fejlesztésű és nyolc darab SC1 standard abroncs lesz. Négy új fejlesztésű esőgumi lesz, amihez hat darab standard esőgumi társul. Hátulra az SCX keverékek mindegyikéből nyolc darab áll majd rendelkezésre, így összesen 16 SCX gumi lesz felhasználható. Emelett hét SC0 abroncs és a szokásos négy SCQ abroncs gumikeverék lesz jelen. Ami az esőgumikat illeti, hátul nyolc SCR1 áll rendelkezésre. A köztes keverék (SCW) változatlan marad, három gumiabroncsot biztosítanak elölre és hármat hátra.