2023. február 07. 13:10
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapWheelieStoner még az elektronikánál is jobban kezelte első vb-címét hozó motorját

Stoner még az elektronikánál is jobban kezelte első vb-címét hozó motorját

Casey Stoner jobban tudta kezelni a MotoGP világbajnoki címet nyerő Ducati gázkarját és üzemanyag-fogyasztását, mint a 2007-ben rendelkezésre álló elektronika – állítja a korábbi csapatfőnök, Cristian Gabarrini.

Gabarrini volt a csapatfőnöke az ausztrál legendának 2007-ben, majd később a Hondánál is együtt dolgozott Stonerrel. Valamit tud az olasz az biztos, mivel 2 világbajnoki címet is bezsebelt a visszavonult pilóta, emellett Gabarrini kulcsszerepet játszott Pecco Bagnaia idei sikerében is, miután leküzdötte 91 pontos hátrányát Fabio Quartararóval szemben.

A Stoner és Bagnaia közötti különbségekről kérdezve Gabarrini leszögezte, hogy a különböző korszakokból származó versenyzőket nehéz összehasonlítani. Az új szabályokon belül Gabarrini rámutatott az üzemanyagtartályok kapacitásának csökkentésére is, amelyek 22 literről 21 literre csökkentek, ami nagyobb követelményeket támaszt a hatékonysággal és a gázadással szemben.

“Abban az időben az elektronika még nem volt annyira fejlett, mint most, ezért azt kellett tennünk, hogy kevésbé függünk tőle; eltávolítani az elektronikát” – mondta Gabarrini a Motorsport.com-nak, utalva Stoner precíz gázadására, ami akkoriban hatékonyabb volt, mint az elektronika.

Ugyanezt a felfogást támasztotta alá a Honda egyik csapattagja is, aki Stonerrel dolgozott együtt, amikor 2011-ben megtette a váltást:

“Amikor Casey a Hondához került, azt kérte, hogy ő irányítsa leginkább a gázt. Akkoriban hatékonyabb volt, mert hamarabb gyorsított ki, mint ahogy azt az elektronika lehetővé tette volna.”

Gabarrini szerint Stoner gázkar-szabályozása kulcsfontosságú tényező volt az üzemanyag-fogyasztásban, amikor 2007-ben csökkentették az üzemanyagtartály kapacitását, ami azonnal teljesítményelőnyhöz juttatta őket a riválisokkal szemben.

“A 2007-es Ducati egy extrém versenygép volt, nagyon erős motorral, de szinte vezethetetlen. Az a motor vadul szomjazta az üzemanyagot, rengeteget fogyasztott.”