2023. február 07. 12:00
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapWheeliePedrosa elárulta, milyen döntésre kényszerítette őt Stoner érthetetlen gyorsasága

Pedrosa elárulta, milyen döntésre kényszerítette őt Stoner érthetetlen gyorsasága

Ha van valami, amiről Dani Pedrosa ismert, az a technikai aprólékossága a motorozás minden területén. Versenyzőként töltött ideje alatt Danit nagyra értékelték a Repsol Honda csapat bokszán belül azért, ahogyan a motorok fejlesztésén dolgozott.

A csapatok mindig fejlesztik a motorjaikat a szezon során, de különösen a téli időszakot töltik munkával. 2011-ben és 2012-ben Casey Stonerrel osztozott a bokszon és így a  fejlesztéseken is. Ők lettek a motorkerékpárversenyzés történetének egyik legsikeresebb duója.

Egészen pontosan 2012 volt az az év, amikor Casey Stoner visszavonult a versenyzéstől. Egy évvel azután, hogy éppen megnyerte a világbajnokságot. Most Dani a DAZN által gyártott Cuatro Tiempos című műsor negyedik epizódjában elmesél egy anekdotát. Ez rávilágít egy olyan tesztelő fontos munkájára, mint a spanyol.

Dani azzal kezdi, hogy elmeséli, hogy csapattársa, Stoner egyik erénye az volt, hogy rendkívül gyors volt. Felidézi, hogy 2012-ben ő maga sérülésen esett át, ekkor a Honda a jövő évi motort fejlesztette, és a japánok egy másik motort is készítettek.

Mire Pedrosa felépült, Stoner már fejlesztette azt a motort.

 „Elmentünk Brnóba tesztelni, felültem a motorra, és egy másodperccel lassabb voltam Casey-nél.” – árulta el a Castellar del Vallés-i versenyző.

Ez a motor volt a kiindulópontja a ma is élő prototípusnak: az RC213V-nek, amely a MotoGP-motorok maximális hengerűrtartalmát 1000 köbcentiméterre emelte, V4-es motorral és ugyanazzal a konfigurációval, de 90°-os hengereltávolsággal és 250 lóerős teljesítménnyel, több mint 17 000-es fordulatszámon.

Így amikor a #26-os versenyző először ült fel a gépre, borzalmas érzése volt a motorral, nem értette, hogy az a srác hogyan tudott egy másodperccel gyorsabban menni egy olyan motorral, amin úgy érezte, hogy minden kanyarban le fog esni.

„Sikerült beszélnem a japánokkal és lecserélni a motort.” – magyarázza Pedrosa. Végül az év végén egy új motort hoztak neki. Az eredmények pedig anekdotikusak voltak:

„Amikor az év végén megérkezett a motor, Casey ugyanolyan gyors volt az egyik motoron, mint a másikon, ugyanazokkal a köridőkkel, én pedig egy másodperccel lassabb voltam az egyik motoron, mint a másikon.”