back to top
2024. november 21. 22:32
KezdőlapSupersportJerez teszt 1.nap: Régi motorjával hasított az MV Agusta, mellyel Kenan Sofuoglu...

Jerez teszt 1.nap: Régi motorjával hasított az MV Agusta, mellyel Kenan Sofuoglu is ment

A Superbike néhány versenyzője mellett pár Supersport pilóta is Jerezben tesztel, akik közül Niki Tuuli volt a leggyorsabb az MV Agusta F3 800-as versenygépével, azonban még az olasz márka régebbi modelljével.

Egyelőre tehát igen szerény létszámra és egyben két márkára korlátozódik a Supersport jerezi tesztje is, mely mint tudjuk a Kawasaki által szervezett privát (vagyis nem hivatalos) gyakorlás. Ennél fogva nem meglepő módon a 600-asok között is több kawasakis pilóta gurult pályára a spanyolországi aszfaltcsíkon. A prímet azonban az MV Agusta és finn motorosuk vitte, aki 1’42.862-vel volt az első tesztnap legjobbja. Pályára gurult viszont az olasz márka másik motorja is, ráadásul nem akárkivel a nyergében, ugyanis az ötszörös Supersport világbjanok Kenan Sofuoglu csavarta a gázt az F3 800-ason. Talán mondani sem kell, hogy már önmagában az kuriózum, hogy a veterán Supersport legenda tesztel, hát még hogy ezt nem egy Kawasakival tette. Sofuoglu úgy magyarázta mindezt, hogy az MV Agustán eredetileg unokaöccse, (Niki Tuuli csapattársa) Bahattin Sofuoglu tesztelt volna, de mivel a fiatal török COVID-tesztje pozitív lett, ezért megkérte az ötszörös világbajnokot, hogy menjen helyette új motorjával.
Kenan Sofuoglu ennek nyomán a svájci speedweek.com-nak azt is elárulta, hogy még aktív évei alatt volt, hogy közel állt az MV Agustához való szerződéshez, így már csak ezért is megvan a pikantériája a mostani motorozásának. Sofuoglu egyébként a negyedik legjobb időt hozta 1’44.459-cel úgy, hogy mindössze két tizeddel maradt el a kawasaki Yari Montella mögött. A második helyen egyébként Can Öncü zárt, míg az ötödik Ben Currie, a hatodik Jeffrey Buis a hetedik pedig a Moo3-ba tartó Ana Carrasco lett. Végezetül visszakanyarodva Tuuli és az MV Agusta teljesítményéhez: A finn motoros hangsúlyozta, hogy egyelőre a régebbi F3 800-as modellel mennek, mivel az új motor még nem áll rendelkezésükre. Ezzel együtt Tuuli hozzátette, hogy a jelenlegi 800-as versenygépükkel egyelőre rosszabb köridőket futnak, mint azt a 675-össel tettél.

Fotó: World Superbike Media