Nemrég még a Kawasaki idei húzóemberének kiáltották ki, Raffaele De Rosa és alakulata idén már nem a zöldekkel, hanem Ducatival fog versenyezni.
Az Orelac immáron a hatodik (!) olyan istálló, mely 2022-ben a Supersport világbajnokság mezőnyében Ducaival versenyez majd. A váltás már csak a feljebb említett okokból kifolyólag is érdekes, hiszen Raffaele De Rosa lehetett volna idén a Kawasaki elsőszámú embere, azonban ez már nyilvánvalóan nem lesz így. A legújabb hírek szerint ugyanis sokan úgy vélik, hogy a zöldek motorja lesz az új szabályok szerint felépülő Supersport leggyengébb versenycsomagja, persze ezt még koránt sem lehet borítékolni. Ezzel szemben már most a Ducatit tartják a mércének, így nem csoda, ha egyre többen próbálnak a bolognaiak motorjával versenyezni. „A szabályváltozások forradalmat indítottak a géposztályban.” – kezdte De Rosa a speedweek.com-nak adott nyilatkozatában. „Újrakeveri a kártyákat és valószínűleg mindenki számára egy szezonba telik majd alkalmazkodni. Azért választottuk a Ducatit, mert egy új motorról van szó, melyben látjuk a fejlődési lehetőséget. A Ducati ráadásul nem csak ott szeretne lenni a mezőnyben, hanem győzni akarnak.”
„Még a Superstock 1000-ben Ducatival verenyeztem az Althea színeiben, a mostani motor pedig elég hasnonló. A Kawasakinál nincsen új versenygép és talán az idei évet követően sem lesz.” Ennek fényében nem kell túl nagy fantázia ahhoz, hogy kitaláljuk: nagy valószínűséggel Can Öncü lesz az, akire a Kawasaki majd ebben a szezonban építeni szeretne. Korábban egyébként felmerült még az is, hogy a szabályváltozások nyomán jelentősen megugranak majd a költségek a Supersportban, azonban De Rosa azt is elmondta, hogy ő ezzel miért is nem ért egyet. „A motorblokk az, ami a legdrágább. Egy négyhengeres gépnél hat vagy hét erőforrás kell egy szezonra, beleértve a teszteket is. Ehhez jönnek még a tuning költségek. A Ducatinál feleennyi motorblokk kell csak és a tuning nem szükséges.” – mondta De Rosa, aki 2015-ben a Superstock 1000-ben versenyzett utoljára Ducatival. Az olasz versenyző akkor az összetettbeli harmadik helyen zárt, azonban egy évre rá, 2016-ban, már ő lett a Stock1000 bajnoka, de akkor már BMW-n ülve.
Fotó: Orelac Racing Team official facebook