Csak a versenyzők változtak, a színvilág nem – továbbra is a Honda RC piros-kék színei dominálnak. A motor viszont némileg más lesz, mint tavaly.
A 20. percnél kezdődik a bemutató
Az idei évben két újonc spanyol versenyzővel vág neki a Leon Camier által irányított aranszárnyas alakulat a Superbike világbajnokságnak.
Iker Lecuona a MotoGP-ből érkezik, ahol a Tech3 KTM csapatnál két évadot töltött el – és ahol nem ért el különösebb sikereket, legjobb eredménye egy hatodik hely. Korábban három és fél szezont teljesített a Moto2 géposztályban, ahol egy második és egy harmadik helyet szerzett. Még csak 22 éves, így előtte még hosszú karrier áll.
A csapat másik versenyzője a szintén spanyol Xavi Vierge. Ő ezelőtt hat és fél évadot teljesített a Moto2 világbajnokságon – futamot neki sem sikerült nyernie, két ezüstérmet, két bronzot és három rajtelsőséget szerzett pályafutása során. Honfitársához hasonlóan ő is fiatal még, majd csak április végén tölti be a 25-öt.
Ezzel a Team HRC lesz a legfiatalabb csapat a 2022-es rajtrácson. Két fiatal újonc a két korább, tapasztalt versenyzőik helyett. A spanyol Alvaro Bautista idénre visszatért a gyári Ducati csapathoz, az angol Leon Haslam pedig valószínűleg hazájában, a Brit Superbike Bajnokságban folytatja majd.
A motor festése nem sokat változott: marad a Honda gyári, piros-kék kombinációja, némi fehérrel vegyítve. Műszakilag azonban lesznek változások: a Team HRC két fontos komponensben is japán gyártókra váltott. Az eddigi Öhlins helyett Showa rugóstagokra váltanak, Brembo helyett pedig Nissin fékeket fognak használni. Egyik sem ismeretlen a szériaalapú világbajnokságon: a gyári Kawasaki csapat Showa rugóstagokat, a gyári BMW
Fotó: Honda Racing Corporation