Még 2021. december 7-én jelentette be a nagy múltú Althea Racing, hogy visszatérnek a Superbike világbajnokság porondjára, azon belül is a Supersportba. A legendás istálló szombaton mutatkozott be hivatalos a 2022-es szezonra vonatkozóan.
Az Althea Racing eddig legnagyobb sikere minden kétséget kizáróan az volt, amikor 2011-ben Carlos Checával (és a Ducatival) megnyerték a Superbike világbajnoki címét. Ezt követően voltak ugyan partnerségben a BWM-vel és a Hondával is, de hasonlóan jó eredményeket nem igazán sikerült elérniük, így végül az olasz bajnokságba való „visszavonulás” mellett döntöttek. Most innen kapaszkodnak vissza ismét a világbajnoki porondra, ott is a Supersportba, amely kategória nem mellesleg koránt sem ismeretlen számukra. Még 2007-ben ugyanis itt tűnt fel először vb-szinten az olasz istálló, akkor még Hondával. Ezúttal Ducatival térnek vissza, a versenyzőjük pedig a 2019-es Supersport világbajnoki ezüstérmes Federico Caricasulo lesz.
[kép=32411]
Az erőviszony latolgatások alapján mindenki arra számít, hogy a Supersportba belépő Ducati lesz mindenki számára a mérce, igaz a kategória első közös tesztjére még várni kell. Az átalakuló 600-as géposztályban ebben az évben öt állandó márkát láthatunk majd a Ducait, a Kawasaki, a Yamaha, az MV Agusta és a Triumph jóvoltából. Ducatival összesen hat istálló és hét pilóta fog versenyezni.
[kép=32412]
Ezekből egy a feljebb már említett Althea Ducati és Caricasulo. Rajtuk kívül még a következő alakulatok (és versenyzők) mennek majd a bolognaiak 955-ös V2-es versenygépével: CM Racing (Max Kofler), Barni Racing (Oliver Bayliss), Aruba Racing (Nicoló Bulega), Orelac Racing (Raffaele De Rosa), és a D34G Racing (Federico és Filipo Fuligni). Utóbbi csapat kapcsán meg kell jegyezni, hogy ők csak az európai futamokon állnak majd rajthoz.
Fotó: Althea Racing