Nem, nem áprilisi tréfa: egy Aprilia indulhat az élről a vasárnapi Argentín Nagydíjon. Aleix Espargaro ugyanis folytatta a második szabadedzésen bemutatott remeklését, és megszerezte az Aprilia első királykategóriás rajtelsőségét a 2002 óta íródó négyütemű MotoGP-érában. Utoljára a 2000-es Ausztrál Nagydíjon állt Aprilia az első rajtkockában – akkor Jeremy McWilliams révén, még a kétütemű 500-as korszakban.
HISTORY. MADE. ✅@AleixEspargaro gives Aprilia their FIRST-EVER #MotoGP era POLE POSITION! 🔥#ArgentinaGP 🇦🇷 pic.twitter.com/i1tjKqw7qT
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) April 2, 2022
Pár perccel a vége előtt Jorge Martin átvette az elsőséget Aleix-től, aki azonban még tudott erre válaszolni, és az Aprilia első négyütemű pole-ját szállította végül – ő maga szintén sokáig várt, hiszen a 2015-ös Katalán Nagydíjon indulhatott az élről utoljára, akkor még Suzukival. A harmadik helyen szintén egy privát ducatist találunk: Luca Marinit.
Az első időmérőből Pol Espargaro és Takaaki Nakagami jutottak tovább – Francesco Bagnaia kiesett. A Repsol Honda versenyzője kiköszörülte a második szabadedzésen elszenvedett csorbát, és végül a negyedik helyről indulhat.
Jack Miller elesett a Q2-ben:
Down goes @jackmilleraus! 💥
The Ducati man slides out as @AleixEspargaro sets the fastest time of the day! 🔥#ArgentinaGP 🇦🇷 pic.twitter.com/sPTDpOaBon
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) April 2, 2022
aki aztán később Fabio Quartararo mért körét is elrontotta:
Traffic on @FabioQ20's fast lap! ⚔️
It's busy out there! 💨#ArgentinaGP 🇦🇷 pic.twitter.com/Z9dVxyj3BH
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) April 2, 2022
A címvédő így csak a hatodik helyről indulhat, a már említett Pol Espargaros és a másik apriliás Maverick Vinales mellől.
Utolsó rajtkockából Marc Márquez helyettese, Stefan Bradl indulhat.
Argentín Nagydíj – MotoGP időmérő edzés végeredménye:
| 1 | Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing | APRILIA | 1’37.688 | |
| 2 | Jorge MARTIN | Pramac Racing | DUCATI | 1’37.839 | 0.151 |
| 3 | Luca MARINI | Mooney VR46 | DUCATI | 1’38.119 | 0.431 |
| 4 | Pol ESPARGARO | Repsol Honda | HONDA | 1’38.165 | 0.477 |
| 5 | Maverick VIÑALES | Aprilia Racing | APRILIA | 1’38.196 | 0.508 |
| 6 | Fabio QUARTARARO | Monster Yamaha | YAMAHA | 1’38.281 | 0.593 |
| 7 | Alex RINS | Team SUZUKI | SUZUKI | 1’38.455 | 0.767 |
| 8 | Joan MIR | Team SUZUKI | SUZUKI | 1’38.516 | 0.828 |
| 9 | Johann ZARCO | Pramac Racing | DUCATI | 1’38.537 | 0.849 |
| 10 | Takaaki NAKAGAMI | LCR Honda | HONDA | 1’38.576 | 0.888 |
| 11 | Jack MILLER | Ducati Lenovo | DUCATI | 1’38.584 | 0.896 |
| 12 | Brad BINDER | Red Bull KTM | KTM | 1’38.932 | 1.244 |
| Nem jutott tovább a Q1-ből | |||||
| 13 | Enea BASTIANINI | Gresini Racing | DUCATI | 1’38.566 | |
| 14 | Francesco BAGNAIA | Ducati Lenovo | DUCATI | 1’38.610 | |
| 15 | Franco MORBIDELLI | Monster Yamaha | YAMAHA | 1’38.805 | |
| 16 | Miguel OLIVEIRA | Red Bull KTM | KTM | 1’38.871 | |
| 17 | Marco BEZZECCHI | Mooney VR46 | DUCATI | 1’38.877 | |
| 18 | Andrea DOVIZIOSO | RNF Yamaha | YAMAHA | 1’38.938 | |
| 19 | Alex MARQUEZ | LCR Honda | HONDA | 1’39.095 | |
| 20 | Fabio DI GIANNANTONIO | Gresini Racing | DUCATI | 1’39.126 | |
| 21 | Raul FERNANDEZ | Tech3 KTM | KTM | 1’39.153 | |
| 22 | Remy GARDNER | Tech3 KTM | KTM | 1’39.159 | |
| 23 | Darryn BINDER | RNF Yamaha | YAMAHA | 1’39.380 | |
| 24 | Stefan BRADL | Repsol Honda | HONDA | 1’39.487 | |

