Meglehetősen hűvös körülmények között indult el a Superbike világbajnokság 23 fős mezőnye a 18 körös szezonnyitón Aragónban. Érdekesség, 2014-től óta kizárólag Ducati vagy Kawaski győzelem született ezen a pályán. A nagy kérdés így az volt, megtörhet-e most ez a sorozat, és a címvédő Razgatlıoğlu a Yamahával felérhet-e az első helyre.
Az 5077 méteres pálya nem ismeretlen a versenyzők számára, hiszen 2011 óta szerepel a versenynaptárban. Ez a futam volt egyébként a 100. verseny spanyol pályán a Superbike világbajnokság történetében.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, Van der Mark nélkül indult az idei szezon, aki egy mountain bike baleset következtében sérülést szenvedett.
Szépen elindult a mezőny, Bautista rajtaja sikerült a legjobban, de az első kanyar után már a török címvédő motorozott az élen. Néhány kanyar után még mindig óriási helyezkedés volt a mezőnyben, Jonathan Rea vette át ekkor a vezetést yamahás riválisától. A kemény és sportszerű csata az egész futam ideje alatt zajlott, oda-vissza adták át egymásnak az első helyet a versenyzők. Kezdetben ebbe a küzdelembe még Razgatlıoğlu is bele tudott szólni, de később már látszott, hogy ez a csata a Ducati és Kawasaki versenyzője között fog eldőlni. Redding teljesítménye korántsem volt erős, két kör után csupán 19. helyen haladt.
Ahogy az előszezoni tesztek és az aragón versenyhétvége eddigi alakulása alapján várható volt, 2 kör után a Rea, Bautista, Razgatlıoğlu hármas lerázta a mezőnyt. Rinaldi haladt a negyedik helyen a másik Ducatival, akinek nagyon jó emlékei vannak az aragóniai aszfaltcsíkról, hiszen itt szerezte élete első győzelmét.
13 körrel a vége előtt még mindig nagyon szoros csata zajlott az első helyért, hárman mentek fej-fej mellett, majd Rea ismét az első helyre állt. Ekkor történt egy bukás, BMW szabadkártyás versenyzője Ruiu esett ki a versenyből.
You'd better be watching this 🥵
This titanic-trio is leaving everything on the track 🔥#AragonWorldSBK 🇪🇸 pic.twitter.com/vP0pjYzrD2
— WorldSBK (@WorldSBK) April 9, 2022
Az élen továbbra sem tudott egyik versenyző sem elhúzni, így oda-vissza adták egymásnak az első helyet.
Az egyértelműen látszott az egész verseny folyamán, hogy a kanyargós részeken a Kawasaki nagyon stabil Rea alatt, viszont a Ducati tempója egyenesben verhetetlen.
11 körrel a leintés előtt a másik gyári Kawasakin versenyző Alex Lowes bukott és fejezte be a versenyt idejekorán.
Az első ötben is történt ekkor egy változás, Locatelli vette át az ötödik helyezést a MotoGP mezőnyéből érkező Iker Lecuonától.
9 körrel a a kockás zászló előtt a török címvédő lemaradt Bautista és Rea mögött. Később elmondta, hogy az első gumi kopása miatt veszített sebességéből a verseny közepén.
Úgy tűnt a verseny ezen szakaszában, hogy a spanyol motoros el tud húzni az őt követő bajnokaspiránsoktól, de ekkor megmutatkozott, hogy mennyire nem fér bele a hiba, egy apró megingás az első helybe kerülhet. Bautista került veszélyes helyzetbe, amikor beszitált alatta a motor, így Rea az élre tudott állni ismét.
Woooooowowowow 😳#AragonWroldSBK 🇪🇸 pic.twitter.com/QwzpYWpPKb
— WorldSBK (@WorldSBK) April 9, 2022
Az ötödik helyezett Locatelli már 7 másodperccel lemaradva követi a vezető bolyt.
7 körrel a vége előtt Redding felért a pontszerző helyekre, nevezetesen az egy pontot érő 15. helyre.
Rinaldi 6 körrel leintés előtt már 3 másodperc lemaradással motorozott a negyedik helyen, így a dobogós helyekbe ő már nem tudott beleszólni.
Az élen továbbra is ment az adok-kapok Rea és Bautista között.
Now the battle is between @jonathanrea and @19Bautista just like in the old times 🥵#AragonWroldSBK 🇪🇸 pic.twitter.com/CaYcb0wQOW
— WorldSBK (@WorldSBK) April 9, 2022
Az utolsó kört Rea vezetésével, de leheletnyi különbséggel – mindössze 0,3 másodperc – kezdték meg. Hihetetlen izgalmakkal telt az utolsó szektor, ahol Bautista megpróbálkozott egy előzéssel, de kicsit kisodródott, így az észak-ír versenyző vissza tudott jönni az élre és a győzelmet már nem engedte ki a kezéből. A spanyol versenyző később elmondta, hogy az utolsó kanyarban problémái adódtak, valószínűleg a szél játszhatott közre abban, hogy szélesebben vette a kanyart.
We were close to a heart attack with that overtake, what about you? 🥴#AragonWorldSBK 🇪🇸 pic.twitter.com/3dc3zr4XGo
— WorldSBK (@WorldSBK) April 9, 2022
Ezzel Rea megszerezte 113. futamgyőzelmét, az aragóniai pályán pedig a kilencediket.
A harmadik helyen a címvédő Razgatlıoğlu ért célba, őt követte Rinaldi a Ducati nyergében. Locatelli szerezte meg végül az ötödik helyet, megelőzve a két újonc HRC versenyzőt, Lecuonát és Vierge-t.
Aragon – 1 verseny végeredmény:
1 | J. REA | Kawasaki Racing Team | Kawasaki | |
2 | A. BAUTISTA | Aruba.it Racin | Ducati | 0.090 |
3 | T. RAZGATLIOGLU | Pata Yamaha | Yamaha | 5.416 |
4 | M. RINALDI | Aruba.it Racing – Ducati | Ducati | 10.272 |
5 | A. LOCATELLI | Pata Yamaha | Yamaha | 15.767 |
6 | I. LECUONA | Team HRC | Honda | 18.760 |
7 | X. VIERGE | Team HRC | Honda | 21.521 |
8 | I. MYKHALCHYK | BMW Motorrad | BMW | 21.605 |
9 | G. GERLOFF | GYTR GRT Yamaha | Yamaha | 21.946 |
10 | E. LAVERTY | Bonovo Action BMW | BMW | 25.346 |
11 | L. BAZ | Bonovo Action BMW | BMW | 25.927 |
12 | L. BERNARDI | BARNI Spark Racing Team | Ducati | 28.460 |
13 | P. OETTL | Team Goeleven | Ducati | 28.728 |
14 | L. MAHIAS | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki | 29.117 |
15 | S. REDDING | BMW Motorrad | BMW | 29.637 |
16 | A. BASSANI | Motocorsa Racing | Ducati | 30.861 |
17 | R. TAMBURINI | Yamaha Motoxracing | Yamaha | 31.463 |
18 | K. NOZANE | GYTR GRT Yamaha | Yamaha | 33.158 |
19 | C. PONSSON | Gil Motor Sport-Yamaha | Yamaha | 53.223 |
20 | L. MERCADO | MIE Racing Honda Team | Honda | 56.013 |
21 | H. SYAHRIN | MIE Racing Honda Team | Honda | 58.036 |
22 | O. KONIG | Orelac Racing Verdnatura | Kawasaki | 1’08.037 |
23 | L. CRESSON | TPR Team Pedercini Racing | Kawasaki | 1’16.388 |
Nem értek célba:
A. LOWES | Kawasaki Racing Team | Kawasaki | 12 Laps | |
G. RUIU | Bmax Racing | BMW | 14 Laps |