2024. április 25. 22:30
KezdőlapSuperbikeAragon - WSBK 1. verseny - Szoros befutóval Rea a győztes

Aragon – WSBK 1. verseny – Szoros befutóval Rea a győztes

Meglehetősen hűvös körülmények között indult el a Superbike világbajnokság 23 fős mezőnye a 18 körös szezonnyitón Aragónban. Érdekesség, 2014-től óta kizárólag Ducati vagy Kawaski győzelem született ezen a pályán. A nagy kérdés így az volt, megtörhet-e most ez a sorozat, és a címvédő Razgatlıoğlu a Yamahával felérhet-e az első helyre.

Az 5077 méteres pálya nem ismeretlen a versenyzők számára, hiszen 2011 óta szerepel a versenynaptárban. Ez a futam volt egyébként a 100. verseny spanyol pályán a Superbike világbajnokság történetében.

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, Van der Mark nélkül indult az idei szezon, aki egy mountain bike baleset következtében sérülést szenvedett.

Szépen elindult a mezőny, Bautista rajtaja sikerült a legjobban, de az első kanyar után már a török címvédő motorozott az élen. Néhány kanyar után még mindig óriási helyezkedés volt a mezőnyben, Jonathan Rea vette át ekkor a vezetést yamahás riválisától. A kemény és sportszerű csata az egész futam ideje alatt zajlott, oda-vissza adták át egymásnak az első helyet a versenyzők. Kezdetben ebbe a küzdelembe még Razgatlıoğlu is bele tudott szólni, de később már látszott, hogy ez a csata a Ducati és Kawasaki versenyzője között fog eldőlni. Redding teljesítménye korántsem volt erős, két kör után csupán 19. helyen haladt.

Ahogy az előszezoni tesztek és az aragón versenyhétvége eddigi alakulása alapján várható volt, 2 kör után a Rea, Bautista, Razgatlıoğlu hármas lerázta a mezőnyt. Rinaldi haladt a negyedik helyen a másik Ducatival, akinek nagyon jó emlékei vannak az aragóniai aszfaltcsíkról, hiszen itt szerezte élete első győzelmét.

13 körrel a vége előtt még mindig nagyon szoros csata zajlott az első helyért, hárman mentek fej-fej mellett, majd Rea ismét az első helyre állt. Ekkor történt egy bukás, BMW szabadkártyás versenyzője Ruiu esett ki a versenyből.

Az élen továbbra sem tudott egyik versenyző sem elhúzni, így oda-vissza adták egymásnak az első helyet.

Az egyértelműen látszott az egész verseny folyamán, hogy a kanyargós részeken a Kawasaki nagyon stabil Rea alatt, viszont a Ducati tempója egyenesben verhetetlen.

11 körrel a leintés előtt a másik gyári Kawasakin versenyző Alex Lowes bukott és fejezte be a versenyt idejekorán.

Az első ötben is történt ekkor egy változás, Locatelli vette át az ötödik helyezést a MotoGP mezőnyéből érkező Iker Lecuonától.

9 körrel a a kockás zászló előtt a török címvédő lemaradt Bautista és Rea mögött. Később elmondta, hogy az első gumi kopása miatt veszített sebességéből a verseny közepén.

Úgy tűnt a verseny ezen szakaszában, hogy a spanyol motoros el tud húzni az őt követő bajnokaspiránsoktól, de ekkor megmutatkozott, hogy mennyire nem fér bele a hiba, egy apró megingás az első helybe kerülhet. Bautista került veszélyes helyzetbe, amikor beszitált alatta a motor, így Rea az élre tudott állni ismét.

Az ötödik helyezett Locatelli már 7 másodperccel lemaradva követi a vezető bolyt.

7 körrel a vége előtt Redding felért a pontszerző helyekre, nevezetesen az egy pontot érő 15. helyre.

Rinaldi 6 körrel leintés előtt már 3 másodperc lemaradással motorozott a negyedik helyen, így a dobogós helyekbe ő már nem tudott beleszólni.

Az élen továbbra is ment az adok-kapok Rea és Bautista között.

Az utolsó kört Rea vezetésével, de leheletnyi különbséggel – mindössze 0,3 másodperc – kezdték meg. Hihetetlen izgalmakkal telt az utolsó szektor, ahol Bautista megpróbálkozott egy előzéssel, de kicsit kisodródott, így az észak-ír versenyző vissza tudott jönni az élre és a győzelmet már nem engedte ki a kezéből. A spanyol versenyző később elmondta, hogy az utolsó kanyarban problémái adódtak, valószínűleg a szél játszhatott közre abban, hogy szélesebben vette a kanyart.

Ezzel Rea megszerezte 113. futamgyőzelmét, az aragóniai pályán pedig a kilencediket.

A harmadik helyen a címvédő Razgatlıoğlu ért célba, őt követte Rinaldi a Ducati nyergében. Locatelli szerezte meg végül az ötödik helyet, megelőzve a két újonc HRC versenyzőt, Lecuonát és Vierge-t.

Aragon – 1 verseny végeredmény:

1 J. REA Kawasaki Racing Team  Kawasaki
2 A. BAUTISTA Aruba.it Racin Ducati  0.090
3 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha  5.416
4 M. RINALDI Aruba.it Racing – Ducati Ducati  10.272
5 A. LOCATELLI Pata Yamaha  Yamaha 15.767
6 I. LECUONA Team HRC Honda  18.760
7 X. VIERGE Team HRC Honda  21.521
8 I. MYKHALCHYK BMW Motorrad  BMW  21.605
9 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha Yamaha  21.946
10 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW  25.346
11 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW  25.927
12 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Team Ducati  28.460
13 P. OETTL Team Goeleven Ducati  28.728
14 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 29.117
15 S. REDDING BMW Motorrad  BMW  29.637
16 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati  30.861
17 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing  Yamaha 31.463
18 K. NOZANE GYTR GRT Yamaha  Yamaha 33.158
19 C. PONSSON Gil Motor Sport-Yamaha Yamaha 53.223
20 L. MERCADO MIE Racing Honda Team Honda  56.013
21 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Team Honda  58.036
22 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura Kawasaki  1’08.037
23 L. CRESSON TPR Team Pedercini Racing Kawasaki  1’16.388

Nem értek célba:

 A. LOWES Kawasaki Racing Team  Kawasaki 12 Laps
G. RUIU Bmax Racing BMW  14 Laps