back to top
2024. október 13. 05:53
KezdőlapSuperbikeLeon Camier, WSBK HRC csapatfőnök: "Tovább kell fejlődnünk"

Leon Camier, WSBK HRC csapatfőnök: „Tovább kell fejlődnünk”

A rengeteg munka ellenére a Hondának még nem sikerült felzárkóznia a Superbike-világbajnokság élmezőnyéhez. Leon Camier csapatfőnök szerint ennek több oka is van.

2019-ben Honda Racing Corporation visszatért a Superbike-világbajnokságba. Az első szezonban a Moriwaki csapattal volt szoros együttműködésük, 2020 óta pedig a barcelonai székhelyű HRC-vel. Ekkor mutatták be a kifejezetten a Superbike-világbajnokságra fejlesztett CBR1000RR-R-t is, amely azonban nem lett még igazán sikeres. Mindössze három harmadik helyet tudtak szerezni, Alvaro Bautista révén.

A HRC csapatfőnöke, Leon Camier speedweek.com-nak adott interjújában beszélt az okokról, ami miatt nem érték még el az áhított sikert.

„Tovább kell fejlődnünk” – hangsúlyozza Camier. „A Yamahának hat évébe telt, mire a világbajnoki címért harcolhattak. Plusz Toprak. A szabályok nagyon szigorúak, és sok idő kell ahhoz, hogy minden részletet tökéletesítsünk, amíg a csapat eléri az optimális szintet. Minden szempont számít. Nézd meg, hogy mit tett a Kawasaki az évek során.”

Csapatfőnökként Camiernek nemcsak az a feladata, hogy kapcsolatot teremtsen a pilóták, Xavi Vierge és Iker Lecuona, valamint a technikusok között, egyéb személyzettel összefüggő feladatai is vannak. „Ez nem könnyű feladat” – ismeri el a szakember. „Egy versenyző eljön a versenyre. Hogyan tud javulni? A felkészüléssel, különböző edzésekkel, különböző motorokkal, további készségek elsajátításával. Aztán kijön a versenypályára, és meg kell birkóznia a környezetével. Azok az emberek a csapatban, akiknek nincs megfelelő hozzáállásuk, lusták, vagy nem vállalják a felelősséget a döntéseikért, nincs helyük. De a lehető legjobban meg lehet csinálni a házi feladatot, bizonyos dolgok csak akkor derülnek ki, amikor valaki belekerül egy helyzetbe. Csak akkor látod meg.”

A 2021-es szezon után a Honda két embert cserélt a boxban, valamint a versenyzőket. Most már csak finomhangolásról van szó. Ebben segíthetnek a plusz tesztnapok, amelyeket a Honda a BMW-hez hasonlóan gyártóként a koncessziós szabályok alapján kap. A Ducati, a Yamaha és a Kawasaki tíz tesztnapot kap versenyzőnként és szezononként, a BMW és a Honda hattal többet április 17-től.

„Nehéz versenypályát bérelni – mondta Camier. „A versenyzőink még sosem jártak Estorilban, Donington Parkban, Magny-Cours-ban, San Juanban és Mandalikán, szóval nem ideális. Próbáltam edzésre szánt időpontot találni, de Estorilban nincs szabad nap. Misanóban és Magny-Cours-ban októberig nulla szabad időpont van. Ha elmegyünk egy pályanapra, nem tudunk tesztelni semmit, ez lehetetlen, időpocsékolás. Megnézzük, hogyan használhatnánk ki minél több napot, ha talán nem is az összeset. Szükségünk van pályaidőre, de új alkatrészekre is, hogy a csomagunk összeálljon.”