A kezdeti csaták után az élen, Dominique Aegerter magabiztosan, óriási előnnyel nyerte az asseni második futamot – Baldassarri és Öncü előtt.
Ahogy arról a délelőtt folyamán beszámoltunk, sajnos Sebestyén Pétert vállsérülése miatt az orvosi stáb nem engedte a mai napon versenyezni. Nem ő volt az egyetlen hiányzó a rajtrácson, Booth-Amos tegnapi bukása következtében sérülést szenvedett, így nem tudott ő sem ott lenni a futamon.
Még egy változás történt a rajtrácson, Van Sikkelerus a 23. helyről indult volna, de guminyomás problémák miatt az utolsó helyről kezdhette meg a futamot.
Bulega a tegnapihoz hasonlóan nagyon beragadt a rajtnál, és most nem is tudta megtartani pozícióját, az 5. helyre esett vissza. Aegerter és Öncü jól jöttek el, majd Can Öncü tessékelte ki a pályáról svájci riválisát, aki így a negyedik helyről kezdhette meg a felzárkózást.
Az első körben Cluzel és a szombati nap egyik hőse, Van Straalen buktak és búcsúztak a futamtól.
Az első kör végén a dobogósok sorrendje Öncü, Caricasulo, Baldassari volt. Montella nagyott jött a futam elején, a rajt után 10 helyet javított pozícióján, és egészen a 6. helyig zárkózott fel.
16 körrel a leintés előtt Can Öncü 8 tizedes előnyt motorozott ki, mögötte Baldassarri és Aegerter haladt, tehát ismét megküzdhettek egymással Aragónia után. Aegerter könnyedén előzte meg olasz riválisát a 4. körben. A dobogósok mögött egy nagyobb boly alakult ki Bulega vezetésével, aki ebben a szakaszban tartotta a tempót az Aegerter – Baldassarri kettőssel.
A hatodik helyért küzdelem alakult ki Manzi és Montella között, amit végül Manzi tudott megnyerni és zárkózott fel Caricasulo mögé a 6. pozícióba.
The battle for 6th hots up in the #WorldSSP Race! 🔥#NLDWorldSBK 🇳🇱 pic.twitter.com/OiC30y9FNI
— WorldSBK (@WorldSBK) April 24, 2022
14 körrel a kockás zászló előtt Aegerter és Baldassarri megérkezett Öncü mögé, akinek teljesen elfogyott az 1 másodperces előnye – fél másodpercet faragtak le a hátrányból Öncüvel szemben.
Caricasulo esett ki a versenyből 13 körrel a leintés előtt, így az első 5 sorrendje Öncü, Aegerter, Baldassarri, Bulega, Manzi volt – a vezető négyes leszakította a mezőny többi részét. 12 körrel a leintés előtt Lorenzo Baldassarri állt az élre megelőzve Öncüt, majd Aegerter is bedarálta török riválisát, majd elment az olasz mellett is és az első pozícióba ért fel.
10 körrel a futam vége előtt a ducatis Bulega is elszánta magát az előzésre Öncüvel szemben, amit sikeresen hajtott végre és jött fel a dobogó legalsó fokára. Közben Aegerter és Baldassarri vívtak csatát egymással és cserélgették egymás között a vezető pozíciót.
A titanic scrap for the lead between 1️⃣ 2️⃣ 3️⃣ 4️⃣! 🔥#NLDWorldSBK 🇳🇱 pic.twitter.com/PND0NXihv0
— WorldSBK (@WorldSBK) April 24, 2022
9 körrel a leintés előtt Bulega már korábbi VR46 akadémiás társát előzte meg a második helyért. Az olasz belharcnak köszönhetően a svájci Aegerter meg tudott lépni tőlük és kimotorozott egy 6 tizedes előnyt. Baldassarrinak kellett ezután óvatosabban közlekednie a pályán, miután figyelmeztették pályaelhagyások miatt, Bulega is visszavett a tempóból egy kicsit, aminek következtében Öncü visszavette a harmadik helyet.
Közben hátrébb egy 6 fős vonat alakult ki Niki Tuuli vezetésével, aki már az 5. helyen motorozott – 10 másodperccel lemaradva a 4. helyen motorozó Bulega mögött.
7 körrel a leintés előtt az élen megnyugodtak a kedélyek, Aegerter már 1 másodperccel haladt az első helyen Baldassarri előtt, akit Öncü követett szintén 1 másodperccel.
4 körrel a kockás zászló előtt az 5. helyért zajlott óriási csata – Soomer, Manzi, Montella, Tuuli, Huertas és Smith között. Eközben az élen Aegerter már majd 2 másodperces előnnyel haladt a cél felé Baldassarri és Öncü előtt.
2 körrel a futam vége előtt Soomer és Manzi kicsit meglépett a hatos bolytól, így a hetedik helyért folytatódott a küzdelem Huertas, Tuuli és Montella között. Ebből a csatából Huertas az utolsó körben szállt ki.
Az utolsó körbe érve Aegerter hatalmas előnnyel haladt az élen Baldassarri, Öncü és Bulega előtt. A sorrend az élmezőnyben már nem változott, a csatázó boly pedig Soomer, Manzi, Tuuli, Montella sorrendben ért a célba, az első tizet Smith és Sofuoglu zárta.
🏁 It's a double #WorldSSP win for @DomiAegerter77 at Assen in P1️⃣!
He leads home @7balda in P2️⃣ and @canoncu61 in P3️⃣ #NLDWorldSBK 🇳🇱 pic.twitter.com/hLIT1orIVF
— WorldSBK (@WorldSBK) April 24, 2022
Dominique Aegerter ezzel a sikerrel megszerezte az idei szezonban 3. győzelmét is, amivel magabiztosan, 30 ponttal vezeti a tabellát Baldassarri és Bulega előtt.
Aegerter elmondta a futam után, hogy tökéletes hétvégét teljesített. Az első versenyen szerencséje volt a piros zászló miatt, de ezen a futamon meg tudta mutatni, hogy mi rejlik a motorjában és benne.
Baldassarri elmondta, hogy a tegnapi futamon valószínűleg egy pályán lévő szennyeződés vetett véget versenyének. Nagyon örül a mostani eredménynek, amire nagyon nagy szüksége volt.
Öncü második dobogóját szerezte az idei szezonban, a tegnapi futama bukással zárult. Elmondta, hogy meg tudta mutatni mire képes ő és a csapata, habár nem tudott az élen maradni.
Assen – WSSP 2. futam végeredménye:
1 | D. AEGERTER | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | |
2 | L. BALDASSARRI | Evan Bros. Yamaha | Yamaha | 2,606 |
3 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki | 4,618 |
4 | N. BULEGA | Aruba.it Racing | Ducati | 4,965 |
5 | H. SOOMER | Dynavolt Triumph | Triumph | 17,982 |
6 | S. MANZI | Dynavolt Triumph | Triumph | 18,108 |
7 | N. TUULI | MV Agusta Reparto | MV Agusta | 18,656 |
8 | K. SMITH | VFT Racing | Yamaha | 19,650 |
9 | Y. MONTELLA | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 20,000 |
10 | B. SOFUOGLU | MV Agusta Reparto | MV Agusta | 21,744 |
11 | O. BAYLISS | BARNI Spark Racing | Ducati | 22,369 |
12 | M. BRENNER | VFT Racing | Yamaha | 25,239 |
13 | L. TACCINI | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | 26,750 |
14 | U. ORRADRE | MS Racing Yamaha | Yamaha | 27,098 |
15 | R. DE ROSA | Orelac Racing Verdnatura | Ducati | 30,685 |
16 | P. HOBELSBERGER | Kallio Racing | Yamaha | 32,499 |
17 | J. VAN SIKKELERUS | MPM Routz Racing | Yamaha | 37,077 |
18 | O. VOSTATEK | MS Racing Yamaha | Yamaha | 37,230 |
19 | M. KOFLER | CM Racing | Ducati | 41,276 |
20 | J. BUIS | Motozoo Racing | Kawasaki | 41,529 |
21 | F. FULIGNI | D34G Racing | Ducati | 46,583 |
22 | F. FULIGNI | D34G Racing | Ducati | 103,260 |
23 | E. MCMANUS | Motozoo Racing | Kawasaki | 118,275 |
24 | A. ZETTI | Kallio Racing | Yamaha | 122,731 |
25 | F. CARICASULO | Althea Racing | Ducati | 1 kör |
Nem értek célba: | ||||
A. HUERTAS | MTM Kawasaki | Kawasaki | 1 kör | |
T. EDWARDS | Yart – Yamaha | Yamaha | 13 kör | |
J. CLUZEL | GMT94 Yamaha | Yamaha | ||
G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha |