A hétvégén Jerezben az elektromos motoros világbajnokság, a MotoE is kezdetét veszi. Több változás is életbe fog lépni az idei szezonban az innováció és fejlődés jegyében. Íme a változások!
A motor
2022-ben az Energica Ego Corsa számos motorváltoztatáson esett át, és a motor új invertert is kapott. Ezek a fejlesztések közel 15 kg-os súlycsökkentést eredményeznek, ami az e-mobilitás egyik központi eleme, és az Energica számára a FIM Enel MotoE világbajnokság kezdete óta kulcsfontosságú cél.
Új pályák
Idén először versenyez a GP mezőny, velük együtt pedig az elektromos géposztály is Finnországban a KymiRingen. Az idei évben Mugello is szerepel a MotoE versenynaptárában, ide először látogatnak az elektromos gépek versenyzői.
Az időmérő edzés
Ebben a szezonban a MotoE a MotoGP és a kisebb kategóriák időméréséhez hasonlóan, áttér a Q1-Q2 kvalifikációs formátumban. Korábban az E-Pole-ban a versenyzők egy kvalifikációs kört kaptak. Ezt a kvalifikációs formátumot a MotoE névadó szponzora, az Enel által hozott új töltők teszik lehetővé. Ezek az egységek – amelyeket az Enel X Way, az Enel Group új, teljes egészében az elektromos mobilitásnak szentelt globális üzletága biztosít – egy kerekeken guruló tokba vannak szerelve, gyorsan tölthetők és mozgathatók. A 60 kW teljesítmény leadására képes szerkezetek lehetővé teszik, hogy a Q1-ből továbbjutó motorokat részben feltöltsék, és a Q2-ben újra pályára tudjanak állni.
A Jerezben megrendezett második előszezoni teszten a mezőny egy sikeres Q1-Q2 szimuláción vett részt az új kvalifikációs formátum debütálása előtt. A két szakasz közötti tízperces szünetben a motorok nyolc percig töltődnek, amellyel további két gyors kört megtétele lehetséges. A MotoGP-hez hasonló módon a szabadedzéseken elért összesített idők döntenek a Q2-be közvetlenül bejutókról – a MotoE ez nyolc főt fog jelenteni. A kilencedik vagy ennél rosszabb helyen végzők vesznek részt a Q1-en, ahonnan az első két helyezett megy tovább a Q2-be, így tíz versenyző száll harcba a pole pozícióért.
Sem az első, sem a második szakaszban nem korlátozzák a megtehető körök számát, és a Q1-ből továbbjutó két versenyző további hátsó gumit kap. Minden versenyhétvége 2 futamból áll, melyek rajtrácsa a Q2 és a Q1 eredményei alapján áll össze.