back to top
2024. november 24. 05:13
KezdőlapMotoGPÚjabb változások jönnek a királykategóriában

Újabb változások jönnek a királykategóriában

A GP Bizottság legutóbbi ülésén döntést hoztak néhány változtatásról a MotoGP tesztelésével, a hosszú körös büntetés nyomvonalával és a jövő üzemanyagával kapcsolatban. 

A Carmelo Ezpeleta (Dorna, elnök), Paul Duparc (FIM), Herve Poncharal (IRTA) és Biense Bierma (MSMA) urakból álló GP Bizottság, Jorge Viegas (FIM elnöke), Carlos Ezpeleta (Dorna), Mike Trimby (IRTA, az ülés titkára) és Corrado Cecchinelli (technológiai igazgató) jelenlétében, a Portimaóban tartott ülést 2022. április 22-én. A megbeszélés folyományaként változásokat jelentettek be, amelyek részben azonnali hatályúak, részben pedig a jövőre vonatkoznak. Íme a regula változások!

Azonnali hatályú változtatás

Hosszú körös büntetés nyomvonala

Változás történt, amely tisztázza, hogy a hosszú körös büntetés sávját minden pályán festetlen aszfalton kell vezetni, és nem lehet felfestve, még akkor sem, ha a körülötte festett bukótér van.

Sportszabályzat változás – Hatályos 2023-as szezontól

Tesztkorlátozások a MotoGP géposztályban

Felismerve a versenyszámok növekedésének hatását, jóváhagyták a csapatok és a Michelin között létrejött megállapodást a MotoGP géposztálya számára engedélyezett hivatalos tesztnapok számának csökkentéséről.

A módosított tesztprogram a következő:
  • Egy 1 napos hivatalos teszt a 2022-es szezon utolsó versenyét követően, ugyanazon a pályán, ahol az utolsó versenyt rendezik.
  • Egy 3 napos „shakedown” teszt a téli tesztelési tilalmi időszakot követő első hivatalos teszt előtt. Kizárólag a gyári tesztpilóták és a MotoGP-osztály újoncai számára.
  • Egy 3 napos hivatalos teszt a tesztmentes időszak után és a szezon első versenye előtt.
  • Egy 2 napos hivatalos teszt a tesztmentes időszak után és a szezon első versenye előtt.
  • Két 1 napos hivatalos teszt a GP-versenyt követő hétfőn vagy kedden, a csapatok és a Dorna/IRTA által egyeztetett pályákon és időpontokban.

Technikai szabályzat

Nem fosszilis üzemanyagok

Amint azt a GP Bizottság már bejelentette, 2024-től minden GP kategóriában kötelező lesz legalább 40%-ban nem fosszilis eredetű üzemanyagot használni. Ez az arány a 2027-es szezonra 100%-ra emelkedik.

A FIM MotoGP 2024-től legalább 2026-ig terjedő időszakra vonatkozó pontos specifikációkat már elfogadták és később közzéteszik. A FIM, az IRTA, az MSMA és a Dorna megköszönte a MotoGP üzemanyag-beszállítóinak együttműködését: BP, ETS Racing Fuels, Repsol S.A., Shell, TotalEnergies/ELF és Petronas, akik mind részt vettek a jellemzők meghatározásában.

A 2021-es év legjobb nagydíja

A Bizottság egyetértett abban, hogy a 2021-es év legjobb nagydíja címet a valenciai Ricardo Tormo versenypálya kapja. A szezonzáró futam mindig nagy népszerűségnek örvend, és 2021-ben az eseményen ismét korlátlan nézőszámmal lehetett részt venni, miután hosszú ideig a Covid korlátozások miatt nézők nélkül rendezték a futamot.

Forrásmotogp.com