A tabellát vezető Fabio Quartararónak nem indult egyszerűen a jerezi versenyhétvége, hiszen az első szabadedzésen fájdalmas bukást szenvedett el. Azonban a második gyakorláson a délelőtti eset nem befolyásolta, és behúzta az első napot.
A francia az FP1-en a 13-as kanyarban bukott, elég kemény ütést kapott a lába közé az esés során. „Öt kemény percem volt a bukás után” – viccelődött. „De minden rendben van, lehet még gyerekem.”
Szerencsére a komolyabb bukást el tudta kerülni. „Nem tudom miért, de mindig így bukom, Silverstone-ban is megtörtént. Hogy őszinte legyek, ez inkább reakció volt, mert a hátsó kerék rázkódott. Az ember már érzi, hogy meg tudja fogni vagy sem – és a nedves folton alapvetően lehetetlen elkerülni az esést.”
Míg a visszajátszások azt mutatták, hogy Quartararo pattogó motorjának hátsó kereke ágyékon találta a franciát, Quartararo később bevallotta, hogy nem a tényleges esés során sérült meg, hanem amikor visszaugrott a motorra.
„Én tettem ezt magammal! Még csak nem is a motor volt. Valami újat tettünk az üzemanyagtartály tetejére, és én felugrottam rá” – mondta.
„Szóval egy kicsit hülyén érzem magam! Mert buktam, nem történt semmi, de aztán amikor megkaptam a motort és felpattantam… Talán jobb lenne hazudni és azt mondani, hogy a gumi volt a hibás! De azt kell mondanom, hogy hülye voltam!”
Nem a bukás volt az egyetlen necces pillanat a Yamaha sztárja számára péntek reggel. „Csak mentem, aztán elestem egy nedves helyen. Egyszer túl későn fékeztem, és a közepes első gumival nagyon rossz volt az érzésem, mert nem éreztem semmilyen tapadást. A gumi nagyon csúszott, és nem akartam megkockáztatni, hogy újra elesem, ezért egyenesen mentem tovább. Egy másik alkalommal rontottam, az csak egy hiba volt.”
A francia már a pénteki napon is a határon motorozott. „Mindig a határon kell lenni. A mi motorunkkal a top 10-en kívül vagy, ha nem hajtod magad minden alkalommal a határig. Minden alkalommal késsel a fogam között megyek ki a pályára. Szerintem nekünk ezt kell tennünk. Ha elkezdesz úgy gondolkodni, hogy pénteken lassan kell kezdesz, és szombaton építkezel, akkor ez az érzés is megváltozik. Másrészt, ha rögtön nyomod, akkor tudod, hogy mire számíthatsz minden alkalommal, amikor pályára mész.”
A fájdalmas tapasztalatok ellenére Quartararo elégedett volt a pénteki napjával, miután az FP2-ben a legjobb időt érte el : „Meglepődtem, mert általában nem szoktunk ilyen jól teljesíteni pénteken. Ma egy nagy lépést tettünk. A helyezéseket nem is nézem, az mellékes, de az érzés jó volt.”
Arról, hogy kiket tart legnagyobb riválisnak, ezt mondta el a címvédő: „Fogalmam sincs, még meg kell néznem a többiek tempóját. Azt is gondolom, hogy a pálya sokat fog változni péntekről szombatra. Holnap a kvalifikáció után meglátjuk, hogy ki áll az első három sorban, és kinek van a legjobb tempója. Ma még lehetetlen megmondani. Azt láttam, hogy Bagnaia, Mir és Aleix [Espargaró] tempója erős volt. De azt is tudni kellene, hogy kinek mennyi üzemanyag volt a tankjában.”