Alig ért véget a hétvégi jerezi verseny, a pilóták máris tesztelésbe kezdtek az egynapos hivatalos gyakorláson. Új alkatrészeket is teszteltek a pilóták, mutatjuk hogy alakultak az eredmények Spanyolországban.
Pol Espargaró és a vasárnapi második helyezett Fabio Quartararo adta meg a korai tempót, mielőtt a Pramac Ducati versenyzője, majd a futamon bukó, Johann Zarco vette át az első helyet nem sokkal ebédidő előtt, amit nem is adott át másnak a gyakorlás végéig.
Quartararo 78 kört motorozott a tesztelés során, új lengőkart és első sárvédőt próbáltak ki a gyári Yamaháján, de ‘semmi különös’ nem történt ezeknek hatására.
A Hondánál Marc Márquez különböző aerodinamikai opciókat próbált ki, hogy javítani tudjon az új RCV elejének érzetén, és 60 kört követően azt mondta, hogy ‘a gyenge pontunk még mindig ott van’.
Az LCR Honda versenyzője, Takaaki Nakagami bukott az edzés első szakaszában, és a bal térdében lévő szalagok miatt MRI-vizsgálatra megy. Bár a paddockban még tudott kicsit sétálni, a biztonság kedvéért Barcelonába szállították további vizsgálatokra.
„Sajnos Taka ma reggel az 1-es kanyarban bukott” – mondta Lucio Cecchinello csapatfőnök. „Szerencsére a pálya orvosi központjában elvégzett röntgenfelvételen egyértelmű látszott, hogy nincs törés. Taka azonban még mindig érzett némi fájdalmat a bal térdében, ezért úgy döntöttünk, hogy azonnal Barcelonába repülünk vele, ahol MRI vizsgálat vár rá.”
„Az eredmények a következő napokban derülnek ki, de bízunk benne, hogy jók lesznek, mert a kezdeti fájdalmak után már képes volt saját maga kisétálni a pályáról. Szóval, pozitívan állunk hozzá, hogy felépül és készen fog állni a bajnokság következő, franciaországi fordulójára.”
Míg a Repsol Honda versenyzője, Pol Espargaró teljesítette a legtöbb kört (e mellett az ötödik helyen zárta a gyakorlást), szám szerint 85-öt, addig a vasárnapi győztes Francesco Bagnaia – aki még mindig a portimaói baleset miatt vállát fájlalja – csak 24 kört ment, és a tizenkettedik helyen végzett.
Remy Gardner délután bukott nagyot, aminek következtében megsérült az ujja és a háta.
A késői piros zászlós időszakot az Aprilia tesztpilótája, Lorenzo Savadori műszaki problémája okozta.
Egy kis összefoglaló a királykategória versenyzőinek napjáról:
An extended stay in Jerez! 😎
Take a look at the track action from the #JerezTest ✊ #MotoGP pic.twitter.com/n1m2CxcvCm
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 2, 2022
Jerez – MotoGP hivatalos teszt eredménye:
1 | Johann ZARCO | Pramac Racing | DUCATI | 1’37.136 | |
2 | Brad BINDER | Red Bull KTM | KTM | 1’37.294 | 0.158 |
3 | Fabio QUARTARARO | Monster Yamaha | YAMAHA | 1’37.438 | 0.302 |
4 | Jack MILLER | Ducati Lenovo | DUCATI | 1’37.456 | 0.320 |
5 | Pol ESPARGARO | Repsol Honda | HONDA | 1’37.556 | 0.420 |
6 | Joan MIR | Team SUZUKI | SUZUKI | 1’37.756 | 0.620 |
7 | Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing | APRILIA | 1’37.774 | 0.638 |
8 | Alex RINS | Team SUZUKI | SUZUKI | 1’37.778 | 0.642 |
9 | Jorge MARTIN | Pramac Racing | DUCATI | 1’37.781 | 0.645 |
10 | Enea BASTIANINI | Gresini Racing | DUCATI | 1’37.802 | 0.666 |
11 | Alex MARQUEZ | LCR Honda | HONDA | 1’37.805 | 0.669 |
12 | Francesco BAGNAIA | Ducati Lenovo | DUCATI | 1’37.807 | 0.671 |
13 | Marco BEZZECCHI | Mooney VR46 | DUCATI | 1’37.823 | 0.687 |
14 | Luca MARINI | Mooney VR46 | DUCATI | 1’37.897 | 0.761 |
15 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda | HONDA | 1’37.940 | 0.804 |
16 | Maverick VIÑALES | Aprilia Racing | APRILIA | 1’38.066 | 0.930 |
17 | Franco MORBIDELLI | Monster Yamaha | YAMAHA | 1’38.077 | 0.941 |
18 | Andrea DOVIZIOSO | RNF Yamaha | YAMAHA | 1’38.179 | 1.043 |
19 | Fabio DI GIANNANTONIO | Gresini Racing | DUCATI | 1’38.271 | 1.135 |
20 | Takaaki NAKAGAMI | LCR Honda | HONDA | 1’38.289 | 1.153 |
21 | Miguel OLIVEIRA | Red Bull KTM | KTM | 1’38.319 | 1.183 |
22 | Remy GARDNER | Tech3 KTM | KTM | 1’38.589 | 1.453 |
23 | Darryn BINDER | RNF Yamaha | YAMAHA | 1’38.897 | 1.761 |
24 | Lorenzo SAVADORI | Aprilia Racing | APRILIA | 1’38.927 | 1.791 |