Sokáig úgy tűnt, hogy Toprak Razgatlıoğlu vagy Jonathan Rea nyeri az első Superbike-futamot Estorilban. A futam végén Álvaro Bautista kihasználta a Ducati erejét és behúzta a futamot.
A rajtrács 3. helyéről induló Álvaro Bautista a rajt utáni első kanyarban elfékezte magát, ami után sokáig úgy tűnt, hogy a spanyolnak nem lesz beleszólása a győzelem kérdésébe. Négy kör kellett ahhoz, hogy megelőzze a harmadik helyen álló Andrea Locatellit. Amikor ez sikerült a spanyolnak, 2 és fél másodperces hátrányt kellett ledolgoznia az elsőség megszerzéséért.
15 kör után Rea annyira elhasználta az első gumiját, hogy komoly hibát követett el, elfékezte magát és Bautista megelőzte. Több sikertelen előzési manőver után az utolsó métereken Razgatlıoğlut is sikerült maga mögé utasítania.
Bautista takes it at the death! 😲
He takes the lead for the first time in the race at the absolute last moment to win from Razgatlioglu#EstorilWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/cAcDm4956D
— WorldSBK (@WorldSBK) May 21, 2022
„A Yamaha nagyon erős ezen a pályán, jól fékeznek és a motor jól kormányozható” – elemezte Bautista. „Csak amikor Locatelli hátsó gumija egy kicsit elkopott, tudtam kihasználni az előnyömet és megelőzni őt. Ekkor Toprak és Jonathan már olyan messze voltak, hogy nem gondoltam, hogy utolérhetem őket. Az első kanyarban elkövetett hibám után elégedett voltam a harmadik helyemmel. Ezután már csak a stílusomra koncentráltam, és próbáltam nem hibázni. Nem erőltettem tovább, hogy utolérjem őket. Ennek semmi értelme nem lett volna, mert a lemaradásom nem változott. De ők ketten folyamatosan előzgették egymást, ami csökkentette a különbséget. Ekkor gondoltam először arra, hogy talán lesz belőle valami, ha továbbra is így küzdenek, vagy ha hibáznak. Nyugodt maradtam, nem engedtem a kísértésnek, hogy túlnyomjam, és mentem tovább a saját tempómban. Mindig a határ közelében voltam, de soha léptem túl azt.”
Ez a gondolkodás a futam végére kifizetődött. „Csak az utolsó kanyar kijáratánál voltam erősebb nála” – mondta a spanyol. „Ott több tapadásom volt. Szóval megpróbáltam minél közelebb kerülni hozzá az utolsó kanyarban, majd jobban kigyorsítani. Kijátszottam a kártyáimat és nyertem, hihetetlenül boldog vagyok. Főleg azért, mert soha nem adtam fel, és mindig nyugodt maradtam. A dobogónak is örültem volna, de a következetességem és az előzési manőverek jutalmazást értek. Itt nem vagyok olyan erős, mint más pályákon.”
A Superbike-világbajnokságban aratott 20. győzelmével, amely idén hét futam alatt a negyedik volt, Bautista 27 pontra növelte előnyét az összesített tabellán a második helyen álló Rea-vel szemben. A harmadik helyen álló Razgatlioglu már 50 ponttal van lemaradva.
A vb pontverseny állása:
1 | ALVARO BAUTISTA | Aruba.it Racing | Ducati | 134 |
2 | JONATHAN REA | Kawasaki Racing | Kawasaki | 107 |
3 | TOPRAK RAZGATLIOGLU | Pata Yamaha | Yamaha | 84 |
4 | ANDREA LOCATELLI | Pata Yamaha | Yamaha | 68 |
5 | IKER LECUONA | Team HRC | Honda | 60 |
6 | MICHAEL RUBEN RINALDI | Aruba.it Racing | Ducati | 50 |
7 | XAVI VIERGE | Team HRC | Honda | 41 |
8 | ALEX LOWES | Kawasaki Racing | Kawasaki | 37 |
9 | AXEL BASSANI | Motocorsa Racing | Ducati | 34 |
10 | LORIS BAZ | Bonovo Action BMW | BMW | 34 |
11 | SCOTT REDDING | BMW Motorrad | BMW | 27 |
12 | GARRETT GERLOFF | GRT Yamaha | Yamaha | 25 |
13 | PHILIPP OETTL | Team Goeleven | Ducati | 15 |
14 | LUCAS MAHIAS | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 14 |
15 | MICHAEL VAN DER MARK | BMW Motorrad | BMW | 11 |
16 | EUGENE LAVERTY | Bonovo Action BMW | BMW | 11 |
17 | ILLIA MYKHALCHYK | BMW Motorrad | BMW | 9 |
18 | ROBERTO TAMBURINI | Yamaha Motoxracing | Yamaha | 9 |
19 | LUCA BERNARDI | BARNI Spark Racing | Ducati | 9 |
20 | CHRISTOPHE PONSSON | Gil Motor Sport | Yamaha | 8 |
21 | XAVI FORES | Team Goeleven | Ducati | 5 |
22 | LEON HASLAM | Pedercini Racing | Kawasaki | 3 |
23 | KOHTA NOZANE | GRT Yamaha | Yamaha | 2 |
24 | LEANDRO MERCADO | MIE Racing Honda | Honda | 1 |
25 | ISAAC VINALES | Pedercini Racing | Kawasaki | 0 |
26 | OLIVER KONIG | Orelac Racing | Kawasaki | 0 |
27 | MARVIN FRITZ | Yamaha Motoxracing | Yamaha | 0 |