Nyilvánvalóan felkeltette néhány csapatvezető figyelmét Nakagami futam elején történt balesete. Köztük Livio Suppóét is.
Meglepő módon a versenyigazgatóság nem vizsgálta meg a japán pilóta felelőtlen motorozását.
„Ez egy versenyirányítási hiba, és az igazgatóság feladata pont az lenne, hogy a versenyzők épségét tartsák szem előtt. Rossz emlékeim vannak ezzel a pályával kapcsolatban: a 2006-os baleset Gibernau és Capirossi között. Nakagami levágta a kanyart mindenki előtt.” – kezdi Livio Suppo.
„Szerintem vizsgálat nélkül azt állítani, hogy Nakagami hibája – remélem jól van – csak egy versenybaleset, elfogadhatatlan”
„Taka sokkal később fékezett, és hogy ezt észre vegyék, csupán le kell kérni a csapat adatait. Egy versenyigazgatóságnak, aki figyelni szeretne a versenyzők épségére, ennyit meg kellene tennie.”
Suppo tisztán emlékszik egy hasonló balesetre, ami akkor történt, amikor a Ducati csapatnak dolgozott.
„Rossz emlékeim vannak ezzel a pályával kapcsolatban, mert 2006-ban volt egy baleset Gibernau és Capirossi között, szóval tudom milyen veszélyes akkor elesni, amikor a bolyban vagy. Nagyon megsérülhetsz.”
„Taka jól kezdte a versenyt. Azonban ez a hiba túl súlyos ahhoz, hogy egy versenybalesetnek tekintsük.”
Mit lehet tenni ilyen esetekben?
„Benyújtottunk egy panaszt a versenyigazgatóság felé, de már válaszoltak is azzal, hogy ők ezt versenybalesetnek tekintik. Szerintem ez elfogadhatatlan.”