2024. április 19. 12:49
KezdőlapMotoGPMeregalli (Yamaha csapatfőnök): A motor biztosan gyorsabb lesz

Meregalli (Yamaha csapatfőnök): A motor biztosan gyorsabb lesz

A Yamaha gyári csapata a vártnál jobb helyzetben van kilenc futam után a MotoGP osztályban. Fabio Quartararo vezeti a világbajnokságot és második a csapat összesítésben. Meregalli jövőbeni terveikről beszélt.

Massimo Meregalli a Monster Energy Yamaha MotoGP csapatfőnöke nyilatkozott a Yamaha következő terveiről.

„Fabio még mindig folyamatosan fejlődik. Idén gyorsabb, mint tavaly, de ez nem lep meg, mert már másfél éve dolgozom vele. Ismerem őt, nagyon elszánt” – magyarázta Meregalli a GPOne.com-nak adott interjújában. „Fabio előnye, hogy jól szórakozik, és a higgadtságát átadja a csapatnak. Ugyanakkor nagyon koncentrál a munkájára.”

„A barcelonai teszten már délelőtt 10 óra előtt a boxban volt. Olyan unalmas feladata volt, hogy összehasonlítson két szárnyat. Mégis mindent beleadott, ahogy mindig is teszi. A motor erejét 100 százalékosan tudja használni” – jellemezte Quartararót az olasz. „Mugellóban és Barcelonában kárenyhítésre mentünk. De a második és az első helyen végzett.”

Quartararo több erőt szeretne. A csapat Luca Marmorinivel, a Ferrari korábbi Forma-1-es mérnökével erősödött, aki várhatóan a motorfejlesztéssel foglalkozik majd. Vajon más M1-et fogunk látni 2023-ban? „A motor biztosan gyorsabb lesz”mondta Meregalli. „Meg vagyok erről győződve, mert Takahiro Sumi lett a fejlesztés vezetője. Ő mindig is nagyon nyitott gondolkodású volt. Tudja, hogy mely területeken vagyunk rosszak, és melyek működnek jól. Megvan a hatalma, hogy vezesse a fejlesztést, biztos vagyok benne, hogy a dolgok meg fognak változni. Marmorini része ennek az újfajta munkamódszernek, mert eddig még soha nem volt külső tanácsadó bevonva a projektünkbe”.

Mikor láthatjuk az új prototípust a pályán? „A szeptemberi misanói teszten kezdjük meg a tesztelést a 2023-as motor első változatával” – mondta el a csapatvezető.

A 2023-as évre a Yamaha elveszíti a WithU RNF szatellitcsapatát, mivel Razlan Razali alakulata a jövőben az Apriliával gurul pályára. Mennyire fontos, hogy legyen egy második csapat a MotoGP osztályban? „Jelenleg nem tudjuk felhasználni az RNF csapat adatait. Sajnos nagy különbségek vannak köztük és köztünk” – mondta. „Azonban még mindig jobb, ha van egy második csapat, mintha nem lenne. Egy versenyhétvégén még mindig lehet némi információt gyűjteni. Nem számítottunk rá, de 2023-ban már csak a gyári csapat lesz.”

„A jövőben az a célunk, hogy ismét legyen szatellitcsapatunk” – tette egyértelművé az olasz. „Különösen azért, mert ez nem a mi döntésünk volt. A probléma az, hogy jelenleg minden csapatnak szerződése van. Szóval valószínűleg a jövő évi szezon második felében kell majd erről beszélnünk.”