back to top
2024. november 09. 13:42
KezdőlapMotoGPCiabatti: Így zajlik a kiválasztás a Ducatinál

Ciabatti: Így zajlik a kiválasztás a Ducatinál

A Ducati nyolc versenyzőt foglalkoztat a 2022-es MotoGP világbajnokságon, és ez 2023-ban sem lesz másképp. A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti elmondta, hogyan zajlik a versenyzők kiválasztása.

Az olasz márka gyári és szatellitalakulatokainak illetékesei még nem hozták nyilvánosságra a 2023-as MotoGP csapatfelállásokat. A Ducati Lenovo csapatában Bagnaia és Bastianini, a Prima Pramac Ducati istállóban változatlanul Zarco és Martin, a Gresini Racingnél pedig nagy valószínűséggel Oliveira és Di Giannantonio fog versenyezni.

Valentino Rossi Mooney VR46 Ducati csapata önállóan jár el a versenyzők kiválasztásában, a Ducatinak nincs beleszólása, ez a versenycsapat a legutóbbi sikerek után várhatóan 2023-ban is Marinivel és Bezzecchivel folytatja.

A 2022-es versenyszezonban a Ducati négy csapatban öt olasz versenyző kapott ülést, rajtuk kívül Miller, Zarco és Martin. 2023-ban ismét öten lesznek, Miller helyett a portugál Miguel Oliveira érkezhet a felállásba.

„A versenyzői felállásunk egyszerűen a versenyzői piac helyzetét tükrözi” – magyarázta a Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. „A MotoGP-s versenyzőink szerződtetésekor természetesen elsősorban a teljesítményüket nézzük, ezért szerződtettünk olyan versenyzőket, mint Bagnaia, Bastianini, Miller, Martin és Zarco. A VR46 csapat független a versenyzők kiválasztását illetően, stratégiájuk az, hogy a VR46 Akadémia saját versenyzőit hozzák a MotoGP-be. Ez érthető és jó így. A Gresini Racingnél pedig a csapattulajdonos Fausto Gresininek még a halála előtt volt egy terve, hogy Fabio Di Giannantoniót a Moto2-es csapatából a MotoGP-be hozza. Amikor tehát két évvel ezelőtt úgy döntöttünk, hogy fiatal tehetségek után nézünk, a mi és a csapat illetékesei döntéseinket elsősorban az a kérdés határozta meg: kik a legígéretesebb versenyzők?”

„Örülnénk, ha egyszer egy német vagy brit versenyzőnk lenne, vagy egy más országból származó pilóta” – tette hozzá Ciabatti. „De ha megnézzük az ígéretes versenyzőket, a Moto2-ben, sőt a Moto3-ban is nagyrészt olasz vagy spanyol versenyzők. Eközben jöhet egy Jake Dixon, de a legtöbb versenyképes versenyző a déli országokból származik.”