Az előző öt MotoGP-futamon a Ducati gyári versenyzője, Francesco Bagnaia két győzelmet aratott, azonban Sachsenringen ismételten bukott. Nem tudott magyarázatot adni esésére.
Francesco Bagnaia nagy reményekkel indult a német nagydíjon a pole pozícióból, de aztán a negyedik kör elején az 1-es kanyar kijáratánál bukott, amikor megcsúszott a hátsó kereke. „Pecco” először hitetlenkedve ült az aszfalton, majd csalódottan visszakullogott a boxba.
The crash that meant the end of the #GermanGP 🇩🇪 for @PeccoBagnaia 😔 pic.twitter.com/biRkEhsEzA
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 19, 2022
Sajtótájékoztatója előtt az olasz versenyző bevágott két bécsi kolbászt. „Rengeteg kalóriát égettem el ma” – mondta epés humorral. A bukás után látott düh kicsit elhalványult. „Végül is eltelt néhány óra” – mondta Bagnaia.
Mi történt valójában? „Kezdjük az alapokkal: A motoron ülök, ha bukom, az azért van, mert hibáztam” – mondta Bagnaia. „De a dinamika nagyon furcsa volt az biztos. A mai MotoGP-ben ritka, hogy a versenyzők megpördülnek a kigyorsítás alatt. Ezen a hétvégén minden nap körülbelül 70 kört mentem, és soha nem történt ilyesmi. Egyáltalán nem számítottam erre, ezért eléggé feldúlt voltam. Még most is nagyon dühös vagyok – különösen azért, mert nincs magyarázatom a bukásra.”
„Abban a pillanatban, amikor elkezdtem húzni a gázt, megpördültem. Így buksz egy Moto2-es motorral vizes pályán” – értetlenkedett az olasz. „Olyan versenyző vagyok, aki önkritikus, ha hibázott, és elfogadja a saját hibáit. De ma nagyon nehéz volt számomra. Újra és újra lepörgetem a pillanatot a fejemben, hogy magyarázatot találjak. Sajnos azonban nem látok semmit, amit mondhatnék: Ez van.”
„Ha megnézzük a felvételeket vagy az adatokat, még egy kicsit lágyabban is használtam a gázt. Ennek ellenére mégis buktam. Vagy nagyon nehezek voltak a körülmények… De ha megnézem, hogyan motoroztam az első körökben, nem aggódtam” – fejtegette a ducatis.
„Nem hiszem, hogy bármi módon meg lehet érteni ezt a bukást. Kicsit keményebben fékeztem, de még mindig a határokon belül. Jól megfékeztem a motort, nem estem át az elejére. Amikor elengedtem a féket és elkezdtem adni a gázt, megpördültem. A kipörgésgátló már beavatkozott. Tehát nem lehet azt mondani, hogy az elektronika sem működött. Nyilvánvaló, hogy a tapadási szint ma alacsonyabb volt, de normális esetben jön egy figyelmeztetés, mielőtt bukunk. Egyszerűen megpördültem.”
„Nagy kár, mert elszalasztottunk egy újabb esélyt” – bosszankodott Bagnaia. „A versenyig tökéletes hétvége volt. Ismét ott voltunk a legerősebbekkel, vagy talán mi voltunk a legerősebbek. Fabio azonban egyre inkább megmutatja, hogy ő a legjobb.”
A szezon negyedik nullázása után Bagnaia lemaradása a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo mögött 91 pontra nőtt. „Már ez előtt is nehéz volt, 66 pont volt a különbség. Most már biztosan sokkal nehezebb” – ismerte el. „De még van tíz versenyünk, és megpróbáljuk kihozni belőle a maximumot, és a lehető legelőrébb végezni.”