back to top
2024. november 22. 10:19
KezdőlapMotoGPAleix Espargaró: Meglehetett volna a győzelem

Aleix Espargaró: Meglehetett volna a győzelem

Aleix Espargaró Fabio Quartararo hibájának ártatlan áldozata lett a Holland TT-n. Az eset után hatalmas felzárkózást produkált a 15. helyről. Végül a negyedik helyen ért célba.

Espargaró figyelemre méltó felzárkózása egy emlékezetes kettős előzésben csúcsosodott ki Brad Binderrel és Jack Millerrel szemben a verseny utolsó kanyarjában. Az Aprilia versenyzője mindössze 2,5 másodperccel ért célba később, mint a futamgyőztes Francesco Bagnaia. Tette ezt úgy, hogy több mint 11 másodpercet veszített, amikor Quartararóval való találkozása után letért a pályáról.

Espargaró az előre törés során a futam leggyorsabb körét is megfutotta, és közvetlenül csapattársa, Maverick Vinales mögött végzett. Quartararo eközben másodszor is bukott, és az idei szezonban először nullázott. Mindez azt jelenti, hogy az apriliás 21 pontra zárkózott fel Quartararo mögé. Ez egy nagy fegyvertény, de a spanyol úgy érzi, a futamon a győzelemért mehetett volna.

Espargaró hiszi, hogy győzni tudott volna Assenben

„Azt hiszem, ma győzni tudtam volna, Fabio pedig a második helyen végzett volna. Ez egy ötpontos előny lett volna. Ehelyett 13 pontot hoztam rajta” – mondta Espargaró. „Szóval ha a bajnokság szempontjából gondolkodunk, ez jobb. De elvesztettem egy győzelmet. Úgy érzem, hogy ma is tudtam volna nyerni, pedig csak egy győzelmem volt eddig a pályafutásom során. Szóval jobban örülnék, az öt pontnak és meglenne a győzelem!”

A spanyol folytatta: „Valami hiányzott az elmúlt 4-5 versenyen, hogy a leggyorsabb legyek a pályán. És azt hiszem, ezen a hétvégén, a sárga zászlós kvalifikáció kivételével, én voltam a leggyorsabb. Megmutattam a sebességemet, és ez számomra nagyon fontos. Ma nem győztem, mert ütköztünk Fabióval, de úgy gondolom, hogy a győzelem meg lehetett volna. Fontos számomra ez az érzés.”

Mi a véleménye a Quartararo incidensről?

Magára az incidensre reflektálva Espargaró elmondta, hogy Quartararo utóbbi időben mutatott közel tökéletes formája vezetett végül a rosszul megítélt helyzethez.

„Azért csinálta Fabio azt a mozdulatot, mert most nagyon jó érzése van a motorral. Ezt láttuk az első kanyarban Németországban is Peccóval szemben. Ő nem egy tisztességtelen versenyző, de az önbizalma olyan magas, hogy sokszor képes lezárni az íveket.

„De ma én is szupergyors voltam, így én is úgy tudtam zárni az ívet, úgy, mint ő, és összeütköztünk. Az mondta ’sajnálom, mert nagy hibát követtem el, amikor ezt az előzést megítéltem’.”

Espargaró hozzátette: „Öreg ember vagyok ebben a paddockban, szóval szeretem elemezni, hogyan mennek a dolgok. Ismerem a kategóriát, a motorokat, a riválisaimat. Ismerem Fabio önbizalmát, és sok időt szántam arra is, hogy elemezzem őt a videókon, a futamokat, az edzéseket, mindent. Tudom, hogyan motorozik, és az önbizalma most nagyon magas, de amikor ilyen helyzetben vagy, nem olyan könnyű ezt fenntartani. Nem hibázni. Ma nem arról van szó, hogy arrogáns volt, de mivel sokkal gyorsabbnak érzi magát a többieknél, rosszul ítélte meg azt az előzést, és tudtam, hogy ez megtörténhet.”

„Attól a pillanattól kezdve azt mondtam magamnak: ‘Fabio szinte tökéletes. Nem hibázott a szezon során, szóval ha most hibázik egyet, akkor ebből profitálni kell'”.

Nincs vesztenivaló

Onnantól, hogy a 15. helyen tért vissza a pályára, Espargaró azt a mentalitást követte, hogy nincs vesztenivalója.

„Amikor Fabio nekem jött, azt mondtam, ‘a versenyednek vége’. Semmi sem fog változni, ha 2-3 pontot szerzel, nem számít. Több mint 10 pontért kell menned, és ha buksz, akkor buksz. Szóval azt mondtam magamnak, ‘ma van az a nap, amikor be kell bizonyítanod, hogy gyors vagy és jó a motorod’. És be is bizonyítottam. Mosolyogtam, amikor megláttam a köridőket; 32,5, 32,5. Azt mondtam, ‘mi ez?’ Elképesztő volt. Tudtam, hogy lehetetlen, hogy a többiek ilyen tempót mennek, és láttam, hogy utolérem az élmezőnyt. Szóval dühös is voltam, de ugyanakkor örültem is, hogy tartani tudtam ezt a tempót.”

„Soha nem voltam a határon túl, nem hibáztam. Sehol nem mentem szélesre. Gyors voltam, de a motor is fantasztikus volt ma. Hihetetlenül jó.”

Az emlékezetes előzés

„Az utolsó sikánban sokkal később fékeztem, mint mindenki más, és különösen a gyors szektorban senki sem tudta azt a sebességet hozni, amit én. Ezért elég könnyű volt számomra az előzés.”

Espargaró legemlékezetesebb előzése kétségkívül az utolsó volt, amikor az utolsó sikánba érve Brad Bindert és Jack Millert is kifékezte.

Binder hozzáért  Millerhez, amikor a hármas egyszerre volt a kanyarban, és néhány verseny utáni kommentár arra engedett következtetni, hogy az ausztrál elégedetlen volt Espargaró manőverével.

„Igazából nem velem volt a baj. Azt mondtam [Jacknek], hogy ‘nem voltam ennyire piszkos’. Azt mondta ‘nem, nem téged hibáztattalak. Bradet hibáztattam, ő ütött meg a karomon’. Mondtam, hogy oké!” – magyarázta Espargaró.

„Az előzés az utolsó féktávon történt, de valójában az előzés a balos kanyarban már megvolt. Húsz kilométer per órával több sebességet vittem be, hihetetlen volt a tempó, amit elértem.

„Láttam, hogy Brad nem volt nagyon jó a fékezésben ott, és azt mondtam, hogy ‘bemegyek’, és meg tudtam fékezni a motort. Boldog vagyok, mert ez nagyon fontos volt a pontok szempontjából. Azt hiszem, minden előzés, amit a verseny során csináltam, jó volt.”

Elképesztő teljesítmény a szezon első felében

Espargaró hihetetlen szezont teljesít – az első 11 fordulót öt dobogós helyezéssel, köztük egy győzelemmel zárta. Ami a barcelonai bukás és a mai Quartararo incidens nélkül könnyen lehetett volna hét dobogó is.

„Fabio motorján ott van az 1-es rajtszám, hiszen ő a világbajnok, és a múlt hétvége után pontosan ugyanannyi pontja van, mint tavaly ebben a szakaszban, amikor végül megnyerte a bajnoki címet. Én pedig 21 ponttal vagyok lemaradva tőle” mondta Espargaró. „Ez azt jelenti, hogy a teljesítményem, és a bajnokság első része kiemelkedő volt.”

Ez a 21 pontos különbség még tovább csökkenhet Silverstone-ban, ahol Espargaró első dobogós helyezését érte el az RS-GP-vel, és ahol Quartararónak majd egy hosszú körös büntetést kell letöltenie a verseny elején. Egy ilyen büntetés általában 4-6 pozíciót jelent, ami Quartararo számára különösen fájdalmas lehet, tekintve, hogy a Yamahával nehéz előzni.

Forráscrash.net