A VR46 versenyzője, Luca Marini azt elemezte, hogy csapattársa, Marco Bezzecchi első MotoGP-dobogós helyezése után miért a Ducati ma már vitathatatlanul a legmegfelelőbb motor az újoncok számára.
Nem Rossi testvére, Luca Marini szerezte meg a Mooney VR46 Racing Team első MotoGP-s dobogóját, hanem az újonc Bezzecchinek sikerült ez a nyári szünet előtti utolsó versenyen.
Marini, aki jobb oldali szárny nélkül is a 17. helyért küzdött, dicsérte csapattársa teljesítményét. „Az is fantasztikus, hogy több Ducatit is az élen látunk” – tette hozzá. Elvégre Francesco Bagnaia előtt csak egyetlen másik Ducati-pilóta tudott győzni – Casey Stoner 2008-ban.
Marini azt is megjegyezte: „Ez a csapat számára is nagyszerű eredmény, és ezt ki kell élveznünk. Mert az egész csapat sokat fejlődött az első futamokhoz képest. Gratulálok a csapat minden tagjának, nagy lépéseket tesznek előre” – hangsúlyozta a Mooney VR46 versenyzője. „A nyári szünet után is így kell folytatnunk, és talán megpróbálhatunk a legjobb független csapat lenni.”
Bezzecchihez hasonlóan Marini is a Ducati színeiben versenyezte újonc szezonját a királykategóriában. Régebben a Yamahát tartották a legkönnyebb motornak az újoncok számára, most úgy tűnik, hogy a Ducati az. Miért van ez így?
Marini először elgondolkodott, majd elmagyarázta: „Amit a Ducatiról elmondhatok: Hihetetlen, hogy milyen jól működnek a különböző beállítások. Ez a legnagyobb erőssége jelenleg az én szemszögemből nézve. Ha például összehasonlítod az én motoromat Pecco motorjával, az teljesen más. Ha összehasonlítod a motoromat Jack [Miller] motorjával, az teljesen más. Ugyanez igaz Johann [Zarco] motorjához képest is. Mindenkinek megvan a saját motorja – és minden motor gyors. Mert végül is mindannyian nagyjából az összes pályán ott vagyunk elől. Nyolcan vagyunk Ducati-pilóták, és néha öten vagyunk az első nyolcban, vagy hatan az első tízben. Ez a hihetetlen dolog a Ducatival kapcsolatban.”
„Ezzel szemben a többi motorral úgy tűnik, hogy csak egyféleképpen működik” – folytatta a 24 éves olasz. „A Yamaha fantasztikusan működik Fabióval, míg Dovi, Darryn [Binder] és Franco [Morbidelli] nagy problémákkal küzd. Talán azért van ez, mert csak Fabióra koncentrálják a fejlesztést – mint korábban a Hondánál, ahol a motor csak Márquez számára volt vezethető, vagy a Ducatinál Stonerrel” – sorolta Marini.
A Yamaha azonban a tavalyi címvédés után ismét Fabio Quartararóval vezeti a MotoGP világbajnokságot. Marini lát előnyöket és hátrányokat is: „Talán helyes döntés, hogy mindenkinek ilyen fantasztikus versenygépe van – de talán nem. Mert ha van egy olyan motorod, ami a legjobb versenyződre van szabva, akkor sok futamot nyerhet vele. Egy olyan motorral, ami mindenkihez passzol, talán nehezebb. Nem tudom.”
Ami biztos Marini szempontjából: „Számunkra ez fantasztikus, mert a Ducati most egy igazán egyszerű motor, sok pozitívummal. Ki kell használnunk az erősségeit, és úgy gondolom, hogy a jövőre nézve is ez lehet a legjobb versenygép.”