Gyorsnak gyors volt 2019-ben is, ami mérnöke szerint változott Álvaro Bautista esetében azóta ehhez képest, az az érettség és a higgadtság.
Álvaro Bautista annak idején kilenc MotoGP-év után nyergelt át a szériamotorokra. Superbike-világbajnoki karrierje aztán 2019-ben álomszerűen indult. Az első négy helyszín összesen tizenegy versenyét mind-mind kivétel nélkül megnyerte, előnye tetemes volt. A világbajnok mégis Jonathan Rea lett a szezon végén, akkor már sorozatban ötödször. Bautista ezt követően nem maradt az olaszoknál, hanem a Hondához igazolt. Itt hirtelen nagyon más szintet kellett belőnie, a japánokkal egy-egy dobogó is ünnep volt.
Bautista 2022-re visszatért a Ducatihoz. Ha nem is nyújt annyira lehengerlő teljesítményt, mint annak idején, de annyiban mindenképp hasonlít ez a szezon 2019-re, hogy szintén vezet összetettben négy hétvége után. Az pedig, hogy nincs akkora fölényben, mérnöke szerint talán nem is baj. Vannak más erősségei, amik azóta fejlődtek ki.
„Az első, ami feltűnik (Bautista) esetében, hogy mintha minden sokkal inkább kontroll alatt lenne” – mondja a versenymérnök Giulio Nava. „Az soha nem volt kérdés, hogy gyors. Ami a probléma volt, hogy megfelelő eszközt adjunk a kezei közé. Egy olyan motort, amivel nem csak az első, hanem az utolsó körben is gyors tud lenni. Ez nem csak a vázról szól. A vázról is, de a beállításokról, a gumikról, mindenről. Még saját magáról is.„
Most úgy néz ki, minden összetevő megvan ahhoz, hogy a Ducati 2011 után ismét világbajnoki címet ünnepelhessen valamely versenyzője révén. „Amikor ideérkezett a MotoGP-ből, rögtön versenyeket kezdett nyerni. Mi viszont nem ismertük kellő mélységben az akkor vadonatúj motorunkat. Álvaro sem ismerte a gumikat, a bajnokságot, de mostanra sokkal tapasztaltabb lett. Azóta megtanult minden körülményt sokkal jobban kezelni.„
Bautista előnye négy hétvége 12 futama után 46 pont Jonathan Rea és 79 a vb-címvédő Toprak Razgatlıoğlu előtt.