back to top
2024. november 05. 11:39
KezdőlapMotoGPVersenymérnöke szerint Doviziosóra hasonlít Bastianini

Versenymérnöke szerint Doviziosóra hasonlít Bastianini

Enea Bastianini elemzésében a versenymérnök Alberto Giribuola tulajdonképpen egy kortesbeszédet tartott, miért ő ülhessen jövőre a gyári Ducatira.

Ahogy egyre inkább kelnek el a 2023-as ülések, lassan már csak egyetlen igazi nyitott kérdés marad. Ki lesz Francesco Bagnaia mellett a gyári Ducati bokszában? Peccónak alapvetően mindegy, ki érkezik, szakemberek, szakírók és szurkolók viszont találgatnak. A két esélyes erre az ülésre Jorge Martín, valamint Enea Bastianini.

Utóbbi versenymérnöke, Alberto Giribuola talán elfogult, talán nem. De valószínűleg érthető az mindenki számára, miért Bastianini mellett teszi le a voksát. Kezdetnek Giribuola rögtön vont egy erős párhuzamot Bastianini, valamint a Ducatin vb-második Andrea Dovizioso között.

A pályán kívül mindkettő egy nagyon nyugodt srác. Folyamatosan viccelődnek, jó velük lenni” – kezdi Giribuola. „Szerencsésnek mondhatom magam, hogy nagyon jó kapcsolatot építettem ki mindkettejükkel. Ha pedig jó a kapcsolat, mindenki nyugodtabban tud dolgozni. Őszintébb is lehetsz, ez pedig nagyon fontos. Ami a pályán nyújtottakat illeti, mindketten nagyon jók fékezésben és kigyorsításban is. A stílusukkal a maximumot tudják kihozni a motorjukból. Nyilván a gumik rengeteget változtak az évek során, de kettejüknél még a fékezés stílusa is elég hasonló. Ami talán különbség, hogy Dovi csak az első gumit használta ehhez, míg Enea mindkettőt. A kanyarkijáratokon Enea egy kicsit jobban használja a testét. Néha szinte leesik eközben a motorról. De mindketten nagyon jól bánnak a gumikkal, így mindig ott vannak a végén.

Bastianini a fentebb tagalt tulajdonságokban a mezőny egyik legjobbja Giribuola szerint. „Enea úgy tud a határon motorozni, hogy cserébe 10-15 százalékkal több marad benne és a motorjában a végére. Tavaly nehezebb dolga volt, mert máshol volt a határ, és nem tudta úgy nyomni, mint az időmérőkön. Idén viszont jóval könnyebben tud váltani. Sokkal magabiztosabb például a gumihasználatban, sokkal többet tud belőlük kihozni. Ez pedig nagyon különleges.

Andrea Dovizioso, Alberto Giribuola
Giribuola korábban Andrea Dovizioso versenymérnöke volt. Fotó: MotoGP Media

Fontos a jó légkör

Ez mindig része a sikernek” – mondja Giribuola. „A nyomás például mindenki életében ott van, Enea viszont nem érzi ezt magán. És akkor is kezelni tudja majd ezt, ha a gyári csapathoz szerződik. A legfontosabb számára az lesz, hogy azt érezze, hogy a csapat és ő ugyanazért a célért dolgoznak. Itt mi rengeteget mosolygunk, és jó hangulatban tudunk együtt dolgozni. Biztos vagyok benne, hogy ez segít neki. Itt ez jóval inkább egy baráti társaság, mint egy munkahely. Ez a legnagyobb különbség.

Bastianini más jellegű feladatokkal szembesülhet hirtelen, amennyiben a gyári csapathoz kerül. „Ha a gyári csapatnál vagy, sokkal több új kipróbálandó dolog vár rád. És itt nehéz megtalálni az egyensúlyt, mi az, amikor kipróbálsz valamit, és mi az, amikor inkább nem akarsz letérni a járt útról. Ez viszont a mi munkánk, emiatt egyébként sem Eneának kell aggódnia. Ebben nekem kell majd rendet raknom.

Ha Bastianini megy, Giribuola is megy vele. Mint egyfajta fegyverhordozó. „Ismernek már, tudják, hogy nem vagyok egyszerű eset. De az előrelépésért hajlandó vagyok kompromisszumokra. Nehéz egyensúly ez, amit majd meg kell találni. De Gigi, Paolo, Davide és köztem egy óriási tisztelet van, szóval nem hiszem, hogy gond lesz ezzel.

A versenymérnök szerint nem lesz összezördülés Bastianini és Bagnaia között. „A cél ilyenkor nem az, hogy idegesítsük a másik versenyzőt. Egyszerűen meg akarjuk nyerni a bajnokságot. Amikor Andrea először meglátta maga mellett Jorgét, azt mondta: úristen, itt egy többszörös világbajnok a garázsunkban. Aztán pedig mindenki koncentrált a maga munkájára. Akkor azt mondtam Andreának, hogy mindene megvan ahhoz, hogy legyőzze őt. Ugyanez a helyzet Enea esetében is. Ha ez pedig Peccónak probléma, nos, akkor azt neki kell lerendeznie magában.

ForrásMotoGP