A KymiRing korántsem az egyetlen helyszín, amely kénytelen volt eltemetni ambiciózus MotoGP-terveit: az Igora Drive mostanra kibővült, de egy orosz GP már nem jöhet szóba.
Ezen a hétvégén az orosz motorkerékpár-bajnokság harmadik fordulóját rendezik meg a Szentpétervártól 54 km-re északra fekvő Igora Drive-on. Ez az első verseny az új pálya konfigurációval. Csak múlt szerdán került sor az új megnyitóra, miután a pályát mintegy 900 méterrel meghosszabbították, és így a teljes hossza 5,183 km lett.
A terep állítólag technikailag összetettebb és érdekesebb lett, a körönkénti szintkülönbség 17-ről 20,5 méterre nőtt. Ezen kívül a bukótér kibővült, a szegélyeket meghosszabbították, és a bokszutca be- és kijáratát is újratervezték.
„Az új konfiguráció megfelel a vezető orosz és nemzetközi szövetségek minden követelményének” – olvasható az MFR orosz motoros szövetség honlapján.
Külön említést tesznek az FIA-ról és a FIM-ről. Így az Igora Drive most már készen áll arra is, hogy a MotoGP és a Superbike világbajnokság eseményeinek is otthont adjon – tette hozzá.
Az Igora Drive már szerepelt a MotoGP világbajnokság 2021-es ideiglenes versenynaptárában, mint tartalék GP-helyszín Portimão és Mandalika mellett. A motokrossz-világbajnokság is tervezett ott egy rendezvényt; szóba került egy Superbike-világbajnoki találkozó, sőt még a Forma-1 is. Az ukrán háború miatt azonban egy orosz GP még egy ideig kivitelezhetetlen lesz.
Az orosz versenypályát a német „Tilke Engineers & Architects” cég tervezte és építette. Hermann Tilke volt sportkocsiversenyző már 21 Forma-1-es versenypályát és 90 egyéb versenypályát és tesztpályát tervezett. Az Igora Drive látogatói arra a következtetésre jutnak, hogy a versenypálya bizonyos hasonlóságokat mutat a MotorLand Aragónnal, amelyet szintén Tilke épített.
A motorsport-komplexum közvetlenül egy nagy üdülőközpont mellett található, és többek között motocross-pályát, rallycross-pályát, terepjáró parkot, vezetésbiztonsági oktatóközpontot és gokartpályát foglal magában.
A létesítmény mintegy 192 millió dollárba került. Különböző pályavariációkat tartalmaz, és rendelkezik a Forma-1-es FIA Grade 1 homologizációval is. Az egyik fő befektető a milliárdos Jurij Kovalcsuk.
Franco Uncini, az 1982-es év 500 köbcentis világbajnoka (jelenleg a FIM biztonsági embere) két évvel ezelőtt ellenőrizte a pályát. Jean Todt volt FIA-elnök 2018 decemberében látogatott el a helyszínre.
A Dornának már konkrét tervei voltak az Orosz GP 2021-es időpontjára az Igora Drive pályán. A világbajnokság oroszországi fordulóját a finnországi KymiRing GP-vel akarták összekötni; Helsinkiből a GP-csapat egy-két nap alatt el tudott volna utazni hajóval Szentpétervárra.
A Superbike-világbajnokság mezőnye 2012-ben és 2013-ban legalább az oroszországi Moszkva versenypályán már bemutatkozott.
Tíz évvel ezelőtt még a Krím szigetén található „Crimea Circuit” is szóba került helyszínként. A Gresini csapat évekig népszerűsítette ezt a versenypályát. Ez azonban évekkel ezelőtt lezárult, mivel Oroszország 2014-ben annektálta a Krím-félszigetet.