Aleix Espargaró még a negyedik edzésen óriásit bukott, és nem volt 100 százalékos állapotban. Így is hatodik lett, miközben Zarcóé lett a pole.
Az általában álmoskás negyedik szabadedzésen mindenki felébredt, amikor azt láthatta, hogy Aleix Espargaró fetreng az aszfalton, és nehezére esik felkelni. Az Aprilia katalán vb-aspiránsa a pálya egyik leggyorsabb részén haladt, amikor motorja ledobta őt, és nagyon magasról ért földet.
Espargaró a pályakórházba még csak két ember segítségével tudott bevánszorogni, onnan már egy kicsit szebb állapotban távozott.
Q1
Egy gyors pihenésre ott volt Espargaró számára a teljes Q1, lévén neki ott nem volt jelenése. Ott volt viszont mindkét KTM, mindkét Gresini Ducati, valamint a papírformának megfelelően többek között Franco Morbidelli is.
A Q1 tulajdonképpen egy papírforma névsorral rajtolt el, ahol bár a nevek jók voltak, csapataik eredményei mindenképp ide predesztinálták őket. Az első körök után Bezzecchi volt az első, Morbidelli viszont csak néhány ezreddel maradt el tőle. A második körével aztán Morbido már a vezetést is átvette – két ezred különbséggel. Ezzel egy időben Álex Márquez bukott, így a második szektorban lengett a sárga zászló.
Ahogy a mezőny faragta le a legjobb köröket, Bastianini állt az élre, már 1:58-as idővel. Őt Oliveira követte a második továbbjutó helyen. Az addig továbbjutó Morbidelli-Bezzecchi páros hirtelen két tizedes hátrányban találta magát.
Bezzecchi utolsó előtti körével jó eséllyel pályázott arra, hogy felérjen továbbjutó helyre, de pont rosszkor ért utol egy lassabb bolyt. Aki végül oda tudott férni továbbjutónak a Q1 utolsó fél percére, az Oliveira csapattársa, Brad Binder volt. Bastianini utolsó mért körével három tizedet vert mindenkire, de Binder és Bezzecchi is jó körön voltak. Utoljára Bezzecchi talált magának tiszta pályát, ez pedig elég volt neki ahhoz, hogy továbbjusson. Bindert végül csapattársa, Oliveira is visszaelőzte. Bastianini gresinis csapattársa, Fabio Di Giannantonio zárt mögöttük, és jól ment, tőlük alig lemaradva, Remy Gardner is.
Q2
A nagyot bukó Aleix Espargaró össze tudta magát szedni a Q2-re és motorra tudott pattanni. Pedig egyébként az FP3 után még ő volt a leggyorsabb, így akár a pole-ra is jó eséllyel pályázhatott volna. Szintén jól ment a harmadik szabadedzésen a két Pramac Ducati-motoros, a gyári Ducatin Jack Miller, valamint Espargaró csapattársa, Maverick Viñales.
Az első körök után Ducatik álltak a mezőny élére, közéjük fért aztán oda Viñales másodiknak. Espargaró első nekifutásra csak Millert tudta megelőzni. Féltávnál megjött aztán Fabio Quartararo, és bő egy tizeddel átvette a vezetést Jorge Martíntól. Miller mindössze egy ezrednyi lemaradással állt a második helyre a francia mögé. Két mért kör után Viñales harmadik volt, csapattársa, a nyilvánvalóan nem egészséges Aleix Espargaró viszont tökutolsó.
Utoljára Aleix Espargaró még odatett egy olyan kört, amivel akkor átvette a vezetést, nem is kis előnnyel. Ez bár magához képest szinte emberfeletti bravúr volt, de erre azért volt többeknek válasza. Az utolsó köreikkel többen átugrották még őt. A pole-t végül Johann Zarco szerezte meg, mellé az első sorba Viñales és Jack Miller kvalifikáltak.
A holnap büntetést is letölteni kénytelen Fabio Quartararo csak a második sorból várhatja a rajtot, csakúgy, mint a vb-riválisok, Pecco Bagnaia és a sérült Aleix Espargaró.
Ilyen ünneplésben részesült Aleix Espargaró heroikus teljesítménye után:
A standing ovation for @AleixEspargaro! 👏👏👏
6th after THAT highisde… 🤯#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/m3jORh8t79
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 6, 2022
Az időmérő végeredménye
Poz. | Versenyző | Csapat | Motor | Idő | Kül. |
1 | Johann Zarco | Prima Pramac | DUCATI | 1:57.767 | |
2 | Maverick Viñales | Aprilia | APRILIA | 1:57.865 | 0.098 |
3 | Jack Miller | Ducati Lenovo | DUCATI | 1:57.931 | 0.164 |
4 | Fabio Quartararo | Monster | YAMAHA | 1:57.938 | 0.171 |
5 | Francesco Bagnaia | Ducati | DUCATI | 1:57.961 | 0.194 |
6 | Aleix Espargaró | Aprilia | APRILIA | 1:57.966 | 0.199 |
7 | Marco Bezzecchi | VR46 | DUCATI | 1:58.101 | 0.334 |
8 | Enea Bastianini | Gresini | DUCATI | 1:58.106 | 0.339 |
9 | Jorge Martín | Prima Pramac | DUCATI | 1:58.174 | 0.407 |
10 | Luca Marini | VR46 | DUCATI | 1:58.317 | 0.550 |
11 | Álex Rins | Suzuki | SUZUKI | 1:58.318 | 0.551 |
12 | Joan Mir | Suzuki | SUZUKI | 1:58.543 | 0.776 |
13 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM | KTM | 1:58.853 | (*)0.244 |
14 | Brad Binder | Red Bull KTM | KTM | 1:58.932 | (*)0.323 |
15 | Fabio Di Giannantonio | Gresini | DUCATI | 1:58.948 | (*)0.339 |
16 | Remy Gardner | Tech3 | KTM | 1:59.120 | (*)0.511 |
17 | Alex Márquez | LCR | HONDA | 1:59.288 | (*)0.679 |
18 | Stefan Bradl | Repsol | HONDA | 1:59.339 | (*)0.730 |
19 | Pol Espargaró | Repsol | HONDA | 1:59.367 | (*)0.758 |
20 | Franco Morbidelli | Monster | YAMAHA | 1:59.390 | (*)0.781 |
21 | Takaaki Nakagami | LCR | HONDA | 1:59.614 | (*)1.005 |
22 | Raúl Fernández | Tech3 | KTM | 1:59.920 | (*)1.311 |
23 | Darryn Binder | WithU RNF | YAMAHA | 1:59.931 | (*)1.322 |
24 | Andrea Dovizioso | WithU RNF | YAMAHA | 2:00.232 | (*)1.623 |
*: Enea Bastianini legjobb Q1-es idejéhez (1:58.609) képest
|