back to top
2024. november 22. 02:28
KezdőlapSuperbikeWSBK teszt Barcelona - Rea volt a leggyorsabb

WSBK teszt Barcelona – Rea volt a leggyorsabb

Ahelyett, hogy a tengerparton süttetnék a hasukat, számos Superbike világbajnoki alakulat és versenyző a barcelonai tesztet választotta a nyári szünetben. Íme a két nap összefoglalója.

Első nap

Ragyogó napsütésben, magas pályahőmérséklet mellett zajlott az első nap Barcelonában. Ennek megfelelően a versenyzők küzdöttek a tapadással. Éppen ezért az idők lassabbak voltak, mint a március végén tartott előszezoni teszten, valamint amiatt, hogy nem voltak tartalék Q abroncsok. A Pirelli egy új első gumit is vitt a tesztelésre.

Az első nap legjobb ideje Rea nevéhez fűződik

Jonathan Rea úgy döntött, hogy csak a nap második felében gurul pályára. Az elektronika, a motor és a futómű egyensúlyán dolgozva ő és csapata az egy hónap múlva esedékes itteni fordulóra és a szezon következő fordulójára, Magny-Cours-ra is készült. Pere Riba csapatfőnök kijelentette, hogy a francia fordulóra „az elektronika megértése” szerepel a napirenden. Különböző fékkomponensek is szóba kerültek, miközben Riba azt is elkotyogta, hogy már „dolgoznak 2023-ra”, bár a konkrétumokról nem beszélt részletesen. Alex Lowes annak ellenére élvezte a napot, hogy egy ponton kifogyott az üzemanyaga, dolgozott a beállításokon és rengeteg kört tett meg. A nap végére Rea egy későn futott körrel az időmérőlista élére állt, míg Lowes az ötödik lett.

Ducati és HRC

Az elejétől kezdve jó tempót ment, és sokáig az élen állt Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati). A folyamatos hosszú távú fejlődés volt a fő célja az első napra. Futómű, motor és kuplung munka volt a napirendje, bár nagy módosítások nem történtek. Az olasz javított az idején a délutáni melegebb edzésen, majd a második helyre szorult vissza. A világbajnokságot vezető Álvaro Bautista Most óta először ült újra motoron, mivel donington parki bukása után időt kellett adnia a kezének, hogy javuljon. A spanyol elmondta, hogy a keze 90%-os állapotban van jelenleg. Új elemeket tesztelhetett az új lengőkaroktól kezdve a belső alkatrészekig. Bautista tovább kereste a hátsó tapadást, miközben a Ducati Panigale V4 R gyorsulását is javítani akarta. A nap végén harmadik lett.

A Team HRC-nél Iker Lecuona a suzukai 8 órás győzelem után ismét akcióba lendült. A Honda fő frissítése a futómű merevítés, ami Camier szerint a teszt „kulcsfontosságú” pontja volt. A cél a stabilitás megteremtése és a versenyzői érzés javítása a kanyar közepén és a kanyar kijáratánál. Tesztelték a lengőkarokat is. Az „új” először Misanóban mutatkozott be, bár az eredményeiket a régebbi specifikációval való teszteléssel hasonlítják össze. Ezzel együtt Lecuona kipróbálhatta a kézi hátsó féket is, míg általában a láb hátsó féket használja. Xavi Vierge számára is megvolt a tempó. Lecuona az utolsó órában javított az idején, így összesítésben a negyedik helyen végzett, míg Vierge a hatodik lett.

YAMAHA ÉS BMW: Razgatlıoğlu , Locatelli és Redding az első haton kívülre kerültek

A Yamaha számára az egyetlen cél az volt, hogy újra lendületbe jöjjön, mivel Toprak Razgatlıoğlu Most óta nem ült motoron. A regnáló világbajnok az elsők között indult reggel, és bár a csapat rendelkezésére állt egy új első gumiabroncs a Pirellitől, nem használták az első nap folyamán. Razgatlıoğlu nem meglepő módon jó hangulatban volt, és a hetedik helyen zárta a napot, délután pedig a hátsó tapadásra és a kanyarsebességen való javításra helyezte a hangsúlyt, ami Barcelonában kritikus fontosságú. Csapattársa, Andrea Locatelli a kilencedik helyen végzett.

Scott Redding (BMW) napja a fejlesztési munka folytatásával telt, ő és a csapat tovább finomította a BMW M 1000 RR csomagot. Végül a nyolcadik helyen végzett. Jó nap volt Redding számára, annak ellenére, hogy a délutáni emelkedő hőmérséklet fokozta az amúgy is meglévő tapadáshiányt. A garázs másik oldalán Michael van der Mark visszatért. Mivel a lába 90%-os állapotban van, és a motorozás közben nem érez fájdalmat, a célja az volt, hogy először visszaszokjon a versenyzésbe, mielőtt az új lengőkarral, valamint rengeteg más elemmel foglalkozik. Mindkét versenyző a motor kanyarodásának javítását tűzte ki célul. Az első nap után van der Mark a 13. helyen állt.

A független versenyzők

A független versenyzők közül Eugene Laverty (Bonovo Action BMW) erős napot zárt, végül 1,4 másodperccel maradt el a leggyorsabb időtől a tizedik helyen. Csapattársa, Loris Baz is jelen volt, aki a 11. helyen fejezte be a tesztelés első etapját, alig lemaradva istállótársa mögött. 14. lett a TPR Team Pedercini Racing versenyzője, Oscar Gutierrez. A teszten még ott volt Leandro Mercado (MIE Racing Honda Team), Oliver Konig (Orelac Racing VerdNatura) is. Két WorldSSP-pilóta is jelen volt, Lorenzo Baldassarri és Raffaele De Rosa személyében.

Az első hat sorrendje:

1 Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’41.531s
2. Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati) +0.285s
3. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) +0.680s
4. Iker Lecuona (Team HRC) +0.715s
5. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.827s
6. Xavi Vierge (Team HRC) +0.850s

Második nap

A tapadás késő délelőtt és délután is rossz volt, így a leggyorsabb idők nagy része délelőtt született, és ismét Jonathan Rea végzett az élen, aki 1:40.913-as idejével az egyetlen versenyző volt, 1:40-es időt tudott elérni. A délutáni napsütés ellenére azonban gyülekeztek a viharfelhők, és alig fél órával a vége előtt leszakadt az ég, ami azt jelentette, hogy nem jöttek már javítások.

Egy kis mókázás is belefért a napba:

KAWASAKI VS HONDA: Rea vs. Lecuona az élen

Rea kipróbálta a Pirelli által hozott új első gumit, valamint különböző beállítási finomításokat, és a fékezés is szerepelt a listáján. Rea egész nap tesztelt és dolgozott a rajtokon is. Alex Lowes úgy döntött, hogy nem vesz részt a második napon, helyette Florian Marino gurult a pályára.

A Honda számára sikeres nap volt, mivel Iker Lecuona a második helyre hozta be a CBR1000RR-R-t az összesítésben, jelentősen javítva az idején a hűvösebb délelőtti edzésen. Lecuona továbbra is az új futómű merevítéssel dolgozott, valamint kipróbálta az új kézi hátsó féket. Jó formában volt, így minden bizonnyal érdemes lesz rá figyelni a barcelonai forduló előtt. Xavi Vierge szintén keményen küzdött és értékes köröket gyűjtött, miközben ő is folytatta a motor fejlesztését. Mivel egymás után tesztelt az újabb és a régebbi specifikációjú lengőkarral, Vierge a hetedik helyen végzett, bár ő volt az egyik olyan versenyző, aki nem a leglágyabb gumit használta.

Ducati: Bautista a harmadik, Rinaldi az ötödik

Miután az első napon kipróbálta a fejlesztett lengőkart, de „nem talált semmit” – sőt, a délutáni melegben egy lépést hátrébb lépett vele – Álvaro Bautista a második napra visszatért a régebbi specifikációjú lengőkarra. Az első napon az új lengőkarral egy kicsit jobbnak találta a gumik élettartamát, és a második napot a futamra való beállítással töltötte. Ugyanez volt a helyzet a garázs másik oldalán is: Michael Ruben Rinaldi az egy hónap múlva esedékes versenyhétvégére készült, miközben délután az új lengőkart is kipróbálta. A nap végére Bautista harmadik helyen végzett, míg Rinaldi az ötödik helyet szerezte meg. Mindketten gyorsabbak voltak, mint az első napon.

Razgatlıoğlu highsideja

Toprak Razgatlıoğlu az 5-ös kanyar kijáratánál szenvedett egy nagy bukást. Mivel az orvosi vizsgálat során mély sebet diagnosztizáltak a könyökén, kórházba szállították, hogy további vizsgálatokat végezzenek rajta, így a hatodik helyen zárta a tesztet.

Toprak Crash BCN Test
Fotó: World Superbike Media

Visszatért a pályára, és a rossz befejezés ellenére jó hangulatban volt. Miután szombaton talált valamit a hátsó tapadás javítására, Andrea Locatelli vasárnap is jó formában volt, végül a negyedik lett.

BMW – nem ideális pályakörülmények

A BMW a hátsó tapadási megoldások megtalálásán. Redding számára délelőtt egy szombaton kipróbált hátsó lengéscsillapító újbóli tesztelése volt napirenden, miközben a motor hátulját illetően is különböző kombinációkat kellett kipróbálnia. Délután intenzíven dolgozott az elektronikán, és Redding úgy érezte, hogy sikerült néhány lépést tenni előre. Van der Mark is kpróbálta az új lengőkart, de ahogy Redding is megerősítette szombaton, nehéz volt értékes információkat levonni a pálya körülményei miatt. Redding  javulást ért el az elektronikával, így a kilencedik helyen végzett, míg van der Mark a 11. helyen végzett.

A független versenyzők

Loris Baz új belső alkatrészekkel és egy teljesen más geometria beállítással dolgozott. Baz a vezetési stílusát is az M1000RR igényeihez igazította. Ez inkább a futam tesztje volt, mint általános fejlesztés Baz számára, aki az első napon hátfájással küszködött. Mögötte csapattársa, Eugene Laverty lett a tizedik, Leandro Mercado pedig a tizenkettedik, akinek a napját mechanikai problémák nehezítették. Oscar Gutierrez (TPR Team Pedercini Racing) 14. lett, és a következő két fordulóban is a csapattal lesz, míg Oliver Konig a 15. helyen végzett. A Supersportos Lorenzo Baldassarri több mint fél másodperccel előzte meg Raffaele De Rosát.

Az első hat sorrendje:

1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’40.913
2. Iker Lecuona (Team HRC) +0.194
3. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) +0.374s
4. Andrea Locatelli (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK) +0.601s
5. Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati) +0.708s
6. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK) +0.818s

 

Íme néhány fénykép a kétnapos tesztről: