back to top
2024. október 16. 05:38
KezdőlapMotoEAegerter esélylatolgatásba kezdett

Aegerter esélylatolgatásba kezdett

Domi Aegerter előnye a MotoE világbajnokságban 34-ről 17,5 pontra csökkent. Misanóban azonban egy második és egy harmadik hely is elég lesz neki a címvédéshez, ha Eric Granado ismét kétszer nyer.

A Supersport sorozat győztese, Dominique Aegerter a 2020-as harmadik helyezés és a 2021-es majdnem bajnoki cím után a hétvégi misanói fináléban végre arra törekszik, hogy először megnyerje a MotoE világbajnokságot. Aegerter és a német Dynavolt Intact-MotoE csapat számára szombaton és vasárnap a Misano World Circuit versenypályán a szezon döntő 11. és 12. futama következik.

Spielbergben Aegerter nem kevesebb, mint 14 értékes pontot veszített a Lucio Cecchinello LCR-E csapatának brazil kétszeres győztesével, Eric Granadóval szemben, aki a második és harmadik helyen végzett. A svájci előnye Stájerországban így 31,5 pontról 17,5 pontra csökkent. Hét futam után még mindig megnyugtató 34 pontnál járt.

Tavaly Aegerter nyolc ponttal Torres mögött jutott be a vasárnapi misanói döntőbe. Az utolsó körben azonban lendületes támadása miatt bekövetkezett ütközés után a spanyol szerezte meg a világbajnoki győzelmet.

A holland TT után Assenben (12 futamból 8 után) Aegerternek még mindig 31,5 pont volt az előnye.

„Ez egyrészt sok volt, másrészt nem sok, mert még mindig 100 pont volt a tét.” – összegzett a 31 éves svájci, aki szeptember 30-án tölti be 32. életévét, és aki 2006-ban, a Portugál GP-n debütált a 125 köbcentis világbajnokságban 15 évesen a Caponera-Aprilia csapatnál, Olivier Métraux szponzorációjának köszönhetően.

„Granado biztosan gyors, Ferrari és Casadei jó, de Casadei visszaesett a tabellán az ötödik helyre.” – jegyezte meg Aegerter.

„Ferrari sem nyerheti meg már a bajnokságot.”

A címvédő spanyol Jordi Torres a döntő előtt csak a tizenkettedik a tabellán.

„Megsérült, de valójában még soha nem volt ennyire gyors.” – mondja Aegerter.

„Tavaly megnyerte a világbajnokságot, igen. Egyszerűen csak jókor volt jó helyen.”

„A MotoE elég nehéz az egyméretű motorok miatt, a mezőny közel van egymáshoz. Ha elkövetsz egy apró hibát, azonnal visszaesel a nyolcadik helyre. Mivel a versenytáv általában csak hat-hét kör, nem tudsz felzárkózni, és elég sok pontot veszítesz.”