back to top
2024. november 15. 04:38
KezdőlapSuperbikeRea esős körülmények közötti vezetési stílusát fejlesztette pénteken

Rea esős körülmények közötti vezetési stílusát fejlesztette pénteken

Jonathan Rea arra használta a Superbike-világbajnokság magny-cours-i fordulójának első napját, hogy a ZX-10R-rel előrelépjen az esőben. Az időjárás azonban megnehezítette a hétvége menetét.

A váltakozó nedves és vizes körülmények között Jonathan Rea mindig a leggyorsabb versenyzők között volt pénteken Magny-Cours-ban. Az északír a Kawasaki csapatával együtt egy olyan programot épített fel, amely a nedves körülmények között való vezetési stílusának javítására összpontosított.

„A reggeli kivezető körön még jól éreztem magam, de sajnos nem sokkal később esőcseppek jelentek meg a sisakrostélyomon. Azt hittem, az FP1 még rendben lesz, de aztán jött az eső. Ez már csak így megy. Nagyon jól éreztem magam a vizes körülmények között. Amikor az FP1 teljesen vizes volt, akkor is a leggyorsabbak között voltunk” – számolt be Rea a délutáni interjúban.

Rea ezután hangsúlyozta: „Délután az esős beállításokkal indultunk, amikor a pálya felszáradt. Nagy gondjaink voltak itt 2020-ban, amikor száradt a pálya, akkor problémáink voltak a kanyarokban, és a tapadás is hagyott kívánnivalót maga után. Ezen a téren előrelépést értünk el.”

Egy esős péntek Magny-Cours-ban különösen nagy hatással van a következő napokra Franciaországban. Az időjárás-előrejelzés szerint szombatra sokkal jobb idő lesz, de a Superpole-t szinte edzés nélkül, szárazon kezdeni, majd a versenyt teljesíteni nem könnyű feladat. „Jó lett volna egy száraz edzés, mert nagy gumiválaszték áll rendelkezésünkre. Itt most fel kell dobnunk egy érmét, hogy döntsünk” – mondta a hatszoros Superbike-bajnok.

Arra a kérdésre, hogy volt-e értelme egyáltalán kimenni a pályára, Rea-nek elég egyértelmű válasza volt: „Volt a napnak értelme, különösen ezek miatt a hülye tesztelési szabályok miatt, amelyek szerint fél vagy egész napokat tesztelünk. Normális esetben a csapatok nem tesztelnek esőben, mert produktívan akarnak dolgozni. Ha télen megyünk Jerezbe, és esik az eső, nem megyünk, mert inkább megspóroljuk azokat a napokat” – mondta Rea.

„Azonban minden esős nap fontos, hogy megértsük a motor viselkedését ilyen körülmények között. Az is fontos, hogy a motorozási készségeket ilyen körülmények között is csiszoljuk” – folytatta Rea.

„Csak kár azokért, akiknek nincs tapasztalatuk ezekben a körülményekben. Van néhány kritikus terület ezen a pályán, különösen az első sikán bal oldalán, az 1-es kanyarban vagy a 3-as kanyarban. Ha ismered a pályát, akkor ismered ezeket a helyeket, és a legjobbat hozod ki belőle. Vannak olyan aszfaltcsíkok, amelyeknek sokkal nagyobb a tapadása nedves pályán.”

„Már nagyon várom a szombatot. A motorunk munkaablaka elég nagy. Hasznunkra kell váltanunk a tapasztalataimat, nem ez lenne az első alkalom számunkra” – mondta Rea. „De remélem, hogy legalább az FP3-ban jó időnk lesz. Nem túl jó dolog rögtön egy SCX gumit feltenni és elkezdeni legjobb időért menni anélkül, hogy előtte lett volna néhány száraz próbálkozásunk.”