A HRC készített egy bensőségesebb interjút Stfan Bradl-lel, ahol a tesztpilótai szerep nehézségén túl is megismerhetjük. Többek között a versenyzői karrierét, illetve a Marc Marquezzel való kapcsolatát.
„2005-ben Barcelonában volt a legelső futamom. 15 éves kölyök voltam még, és egy újságíró kérdezte, hogy mit akarok elérni. Annyit mondtam, hogy erre könnyű a válasz, csak eggyel akarok feljebb jutni, mint apám.”
Motoros háttérben nem lehetett hiánya, hiszen édesapja, Helmut Bradl 1991-ben világbajnoki második lett. 20 évvel később viszont ennél is nagyobb sikert ért el a Bradl család, hiszen Stefan 2011-ben Moto2-es világbajnok lett. Nem meglepő módon ez a legkedvesebb emléke az életében. Hogy mennyire meghatározó ez, azt jól szemlélteti, hogy azóta egy tetoválással is emlékszik a világbajnoki címre.
Amikor a MotoGP-ben már nem volt helye, 2017-ben a Honda gyári Superbike-csapatához szerződött, Nicky Hayden mellé. Az együttműködés viszont a 2006-os világbajnok tragikus kimenetelű kerékpárbalesete miatt nem tartott sokáig.
„A Superbike-ba menni a legnagyobb hiba volt, amit életemben elkövettem. Őrülten szenvedtem abban az évben. Májusban Nicky elhunyt a kerékpáros balesete után, és teljesen egyedül maradtam a csapatban. Nem tudtam mit kezdjek az életemmel a jövőben. Akkor kaptam egy hívást, hogy érdekelne-e a tesztpilótai szerep a Honda MotoGP alakulatánál. Én pedig elfogadtam.”
Marc Marquez sérülése óta mondjuk inkább hibrid pilótának lehet nevezni, hiszen az elmúlt 3 szezonban többet motorozott versenyhétvégén, mint tesztprogramon.
„Itt végezni a bemelegítő gyakorlatokat, miközben ezeket a srácokat látom a falon (Marquezről és a csapattagokról fotómontázzsal néz farkasszemet azzal, aki belép a helységbe) egyfajta privilégium. Ha összehasonlítom azzal, amit 10 éve gondoltam… Akkor valószínűleg be se léptem volna, csak azt mondom: rossz cím. Marcot nem könnyű helyettesíteni. Nagyszerű bajnok, rengeteg sikert ért el ezzel a csapattal ezekkel az emberekkel. Egyfelől kivételes helyzetben érzem magam, de a másik oldalról pedig hatalmas teher nyomja a vállam.”
A videóban Marquez is elmondja a véleményét arról, milyen nehéz tesztpilótának lenni.
„Nehéz jó tesztpilótát találni, mert gyorsnak kell lennie. Ugyanakkor ha nagyon gyors, akkor versenyeztetni fogják. Ha viszont túl lassú, akkor pedig nem tudja elvégezni azt a tesztprogramot, amit a csapat szeretne. Precíznek kell lennie a visszajelzéseknél, és koncentráltnak maradni.”
Bár ez sose merült fel, de érdekes kérdés, vajon Marquez milyen tesztpilóta lenne.
„Ha versenyzel, akkor ott van egy a versenyszellem. Tesztpilótaként egyedül vagy a pályán, mész 100 köröket egy nap. Nem tudom, hogy én például mentálisan képes lennék-e erre.
Bár az utóbbi időkben már közös célért dolgoznak, de Bradl és Marquez nem voltak mindig ilyen összetartó csapat, hiszen a Moto2-ben riválisok voltak.
„Irigy voltam Marcra, amikor a MotoGP-be jött. Akkoriban nem sokat beszéltünk, hiszen nagy riválisok voltunk. A bajnokságot ellene nyertem meg, így a MotoGP-ben is le akartam győzni. De ő sokkal gyorsabb volt, és nem tudtam, hogy lehetnénk még gyorsabb nála. A maximumot nyújtottam, de elfogadni a tényt akkor 23 évesen, miközben ő még fiatalabb, nehéz volt. Versenyzőként tiszteltem, mert elképesztően tehetséges, de gyorsabb volt nálam, és ezt utáltam. Lényegében megsemmisített.”
A videó a Katalán Nagydíj hétvégéjén készült, és teljes egészében megtekinthető.